رونق جزء خوانی مجازی قرآن کریم همزمان با سالروز شهادت حضرت باقر العلوم(ع)
رونق جزء خواني مجازي قرآن کريم همزمان با سالروز شهادت حضرت باقر العلوم(ع)

رونق جزء خوانی مجازی قرآن کریم همزمان با سالروز شهادت حضرت باقر العلوم(ع)

جزء خواني مجازي قرآن کريم همزمان با سالروز شهادت پنجمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت به همت فعالان کانون هاي مساجد استان خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 28954 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، فعالان فهما در خراسان شمالی با سیاهپوش کردن معابر و مساجد و نیز انتشار تصاویر عزاداری در فضای مجازی،  برگزاری مراسم سوگواری و اجرای برنامه های فرهنگی به عزای حضرت محمد بن علی، باقرالعلوم (علیه السلام) نشستند و بر سر و سینه زدند.

 

بر این اساس و به دلیل تشدید مجدد محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا و لغو ناگزیر برخی برنامه های حضوری در مساجد، فعالان کانون ها با راه اندازی  کانال ها و گروه های مجازی در پیام رسان های اجتماعی مختلف  و فراخوان برگزاری برنامه های جزء خوانی قرآن کریم و محافل قرآنی مجازی صورت گرفت و با استقبال  مخابان رو به رو شد که می توان  از مهمترین برنامه های برگزار شده به مناسبت این روز حزن انگیز نام برد.

 

همچنین طراحی پوستر تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) توسط جوانان فعال در مسجد، تهیه اینفوگرافی با موضوع سیره آن امام همام و انتشار در فضای مجازی توسط فعالان کانون ها، برگزاری نشست های بصیرتی با هدف امام شناسی و و تبیین برخی اهداف عالیه علمی  و انسان ساز امام پنجم شیعیان (علیه السلام) را نیز در این باره می توان بیان کرد.

 

برگزاری مسابقات کتابخوانی مجازی، دعوت از سخنران و ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام) و برگزاری مراسم  مرثیه خوانی و سینه زنی با حضور محدود افراد و در محوطه باز مساجد از جمله دیگر برنامه های ویژه شهادت آن امام معصوم بود.

پایان/