دعای «عرفه» در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود
دعای «عرفه» در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود

دعای «عرفه» در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود

نیک‌انجام گفت: دعای پرفیض عرفه همزمان با نهم ذی‌الحجه در ۳۳ کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1076610 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: هرساله همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه اصحاب و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فومن با حضور در مساجد و زمزمه دعای حضرت سیدالشهداء(ع) در روز عرفه با خدای مهربان به راز و نیاز می‌پردازند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اینکه امسال هم دعای پرفیض «عرفه» در 33 کانون فرهنگی هنری مساجد فومن برگزار می‌شود افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و  مواد ضدعفونی کننده و نیز فاصله گذاری اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه مومنان در روز عرفه با شکستن بت‌های درون و قربانی کردن هوای نفس به دنبال شناخت خود و خدای خود هستند گفت: برای رسیدن به شناخت خود و خداوند باید جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است را داشته باشیم.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: دعای عرفه و برپایی آن برکات زیادی از جمله تقویت بنیه دینی و اعتقادی اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از طریق ارتباط با یگانه معبود هستی و آشنایی اعضای کانون‌های مساجد با معارف اسلامی و دعاهای وارده دارد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: عرفه، بهترین فرصت برای عبادت و نیایش، توبه به درگاه خداوند متعال و استجابت دعاست.

پایان پیام/ 526