لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره امور مساجد/مشکلات مددجویان را با محوریت مساجد رفع می کنیم
لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره امور مساجد/مشکلات مددجویان را با محوریت مساجد رفع می کنیم

لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره امور مساجد/مشکلات مددجویان را با محوریت مساجد رفع می کنیم

حجت الاسلام عالیشاه برلزوم استفاده از فکر و توان جوانان برای اداره امور مساجد تاکید کرد و گفت: تلاش شده مشکلات حوزه مددجویی استان مازندران با محوریت مساجد محلات مرتفع شود.
شناسه خبر : 1072734 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«بشیر عالیشاه» امروز (۱۳تیر) در نشست شورای تحول مساجد و محلات با اشاره به اینکه در این بخش از انجام کار جزیره‌ای آسیب می‌بینم بر لزوم وفاق و همدلی تاکید کرد و گفت: ما هر چه داریم و نداریم از مسجد است و می‌توانیم برکات خوبی با تکیه بر توان مساجدی انجام بدهیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: در کمیته امداد حضرت امام (ره) با توحه به بحث ایجاد مراکز نیکوکاری  تخصصی و عمومی را داریم، در بحث مراکز تخصصی عمومی ۱۴۳ مرکز مسجدمحور داریم با فعالیت ۶ عضو از هیات عامل که در دفاتر نیکوکاری فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت ۲ هزار شورای زکات در استان اشاره و اذعان کرد: این شوراها به مسجد متصل هستند و همدلی مشاهده می‌شود، الان در رصد فقر استان سه دهک در استان مازندران حدود ۲۹۱ هزار خانوار  زیر خط فقر دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ادامه داد: طی پایش فقر در استان از ۱۳ گروه غذایی دریافتیم یک نفر مازندرانی برای سیر کردن فقط شکم خود باید ماهیانه ۸۶۰ هزار تومان درآمد داشته باشد، در صورتی که مستمری یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان، پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که پاسخگو نیست، باید همین خانواده‌ها وصل به مسجد شوند‌.

 

این مسئول تاکید کرد: یقینا با هم‌افزایی که کمیته امداد امام خمینی(ره) با مسجد دارد میتوان اقداماتی انجام داد که شکم این خانواده‌های محروم سیر شود و خلاها پر شود، فقر امروز فقر جوان است، در گام دوم انقلاب تحول در مساجد باید از هیات امنا آغاز شود‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به وجود اختلاف بین هیئات مذهبی با هیات امنای مساجد در مراسمات مختلف، گفت: در این بخش اگر تصمیمات درستی گرفته شود و به تجهیز هیات امنای مساجد با حضور جوانان فکر شود، خوب است، جوانان مددجوی ما بیش از ۷۰ درصد از اقدامات تعهدی و درآمدی ما را انجام می‌دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با تاکید بر بحث جوانگرایی، عنوان کرد: استفاده و حمایت از ظرفیت جوانان مددجو از جمله اقداماتی است که انجامش برایمان مقدور است، اتصال این جوانان با مساجد خوب است، تربیت دینی جوانان که آینده‌سازان مملکت هستند ضرورت دارد‌.

 

این مسئول یادآور شد: دو مسجد معین داریم که هر کدام ۵۰ مسجد را حمایت می‌کنند، هزار و ۶۰۰ دانشجو، ۹ هزار دانش آموز و ۱۲۰ طلبه تحت پوشش داریم که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها در جهت فعالیت‌های مسجدی استفاده کنیم.

پایان پیام/ 286