تشکیل گروه تعزیه در کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد»
تشکیل گروه تعزیه در کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد»

تشکیل گروه تعزیه در کانون «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد»

اکبری گفت: با تشکیل گروه تعزیه، شناسایی و جذب علاقمندان و همچنین آموزش و تمرین آنها، محرم و صفر امسال شاهد برگزاری این هنر ارزشمند در شهر «قطب آباد» هستیم.
شناسه خبر : 1071830 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

 «مرتضی اکبری»  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: هنر تعزیه از عوامل مهم و اثرگذار در انتقال مفاهیم دینی بوده که همواره مورد توجه بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد» با اشاره به اهمیت تعزیه در انتقال مفاهیم دینی، افزود: محتوای موثق و مستند و استفاده از منابع صحیح از ضرورت های هنر تعزیه است.

 

وی با اشاره به فعالیت این کانون فرهنگی و هنری در عرصه تعزیه، عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر هنر تعزیه در ایام محرم امسال، جلسات آسیب شناسی در این کانون فرهنگی و هنری برگزار شده است.

 

اکبری با اشاره به اینکه بررسی فرصت ها و آسیب های هنر تعزیه در دوام و اصالت آن نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که به این منظور در کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) برگزار شد، به تشکیل شورای گروه تعزیه تاکید و بر استمرار جلسات برای برگزاری برنامه ای مفید و ارزشمند در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) تاکید شد.

 

وی با اشاره به اینکه این هنر برای زنده ماندن نیازمند به انتقال میان نسل های جامعه است، تصریح کرد: جذب جوانان برای سوق دادن به سمت هنر اصیل تعزیه از جمله مواردی است که توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع الزهرا (س) پیگیری و دنبال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» شهر «قطب آباد» اظهار کرد: همچنین برای احیای این هنر ارزشمند نیاز به آموزش نوجوانان و جوانان علاقمند اهمیت دارد که این مهم نیز در این کانون فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گرفته است.

 

اکبری ادامه داد: با تشکیل گروه تعزیه، شناسایی و جذب علاقمندان و همچنین آموزش و تمرین آنها، محرم و صفر امسال شاهد برگزاری این هنر ارزشمند در شهر «قطب آباد» هستیم.

 

وی در پایان از علاقمندان به هنر تعزیه دعوت کرد تا با حضور در جمع هنرمندان مسجدی و آشنایی با این هنر اصیل و تاریخی در برنامه های گروه تعزیه کانون فرهنگی وهنری جامع الزهرا (س) شرکت کنند.

 

پایان پیام/ 691