توزیع 20 دوره تفسیر همراه در بین کانون های مساجد کردستان
توزيع 20 دوره تفسير همراه در بين کانون هاي مساجد کردستان

توزیع 20 دوره تفسیر همراه در بین کانون های مساجد کردستان

گلباغي از توزيع تفسير همراه 4 جلدي در بين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان خبر داد و گفت: 20 دوره تفسير همراه در راستاي اجراي طرح تفسير براي کانون هاي مساجد استان ارسال شد.
شناسه خبر : 28472 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: ۲۰ دوره کتاب تفسیر همراه چهار جلدی بین ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان توزیع شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: این کتاب‌ها به ائمه جماعاتی تحویل داده شد که برگزارکننده جلسات تفسیر قرآن کریم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بودند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم یکی از فعالیت‌هایی است که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: امروز باید بیش از گذشته در سطح مساجد روی فهم و تدبر در قرآن سرمایه‌گذاری شود؛ کاری که در ستاد فهما با تدوین و انتشار «تفسیر همراه» انجام شد در واقع تکامل حرکت‌های ترجمه و منبرهای تلاوت و تشویق فعالیت‌های تفسیری در مساجد با تکیه بر آیات تلاوت شده در طرح تلاوت نور، به شمار می‌رود.

 

گلباغی  با اشاره به طرح تلاوت نور و برکاتی که این طرح در سطح مساجد داشته است، گفت: با اجرای این طرح که به همت ستاد فهما و همراهی کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار شد ارتباط خوبی میان قرآن و مسجد برقرار شد.

 

وی ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی، ایجاد فضای بهره مندی عمومی در مساجد از ترجمه قرآن، توجه به معانی و پیام آیات در هنگام تلاوت قرآن کریم و زمینه سازی تدبر و عمل به آیات الهی را از دیگر اهداف طرح تفسیر کوتاه ذکر کرد.