بچه‌های مسجد مروج منش و روش شهید بهشتی باشند
بچه‌هاي مسجد مروج منش و روش شهيد بهشتي باشند
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

بچه‌های مسجد مروج منش و روش شهید بهشتی باشند

حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني، با اشاره به شخصيت والا و فعاليت‌هاي شهيد بهشتي اظهار کرد: بچه‌هاي مروج منش و روش آن شهيد بزرگوار باشند.
شناسه خبر : 28444 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله «سید محمد حسینی بهشتی» و 72 تن از یاران‌ شهیدش اظهار کرد: واقعه جانسوز هفتم تیر ماه سال 1360 اگرچه که دُرهای یگانه‌ای چون بهشتی را از ایران اسلامی گرفت اما سیره و منش آن عالم وارسته باقی ماند؛ مردی که امام خمینی(ره) در وصف‌اش فرمود: «بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما».

 مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما افزود: تعبیر امام راحل در وصف آن شهید بزرگوار از چند جنبه قابل بررسی است اما شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل چنین توصیفی را در جامع‌الابعاد بودن آیت‌الله بهشتی در عرصه‌هایی مختلف از جمله دین، سیاست، فرهنگ و مسایل اجتماعی دانست. روحانی که هم مجتهد بود هم فیلسوف، فصاحت کلام را در کنار صراحت لهجه داشت و این گونه و با چنین خصایلی دین خدا را تبلیغ می کرد.

وی ادامه داد: اخلاق، ایمان قوی، شجاعت، تواضع و فروتنی از ویژگی بارز شهید آیت‌الله بهشتی بود و اساسا به این خصایص شناخته می شد؛ از سوی دیگر وجهه علمی، اندیشه پربار و منطقی آن شهید شخصیتی را به جامعه ایران اسلامی و جهانیان معرفی می کرد که فارغ از بُعد مذهبی و روحانی بودن، در وهله دیگر اندیشه مدار و علمی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی تصریح کرد: وقت‌شناسی در تمامی امور ویژگی دیگری بود که شهید بهشتی به آن شناخته می‌شد، وقت‌شناسی در همه امور از اقامه نماز اول وقت گرفته تا وقت‌شناسی دقیق در دیدار و گفت وگو با افراد مختلف؛ این خصیصه مهمی است که افراد جامعه اسلامی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و در این عرصه شهید بهشتی یک الگو بود.

وی در بخش دیگری از مباحث گفت: تسلط شهید بهشتی به چند زبان خارجی و بهره‌مندی از این ظرفیت برجسته در راستای نشر و تبلیغ معارف دین مبین اسلام در سطح بین المللی از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار وی بود به گونه‌ای که در طول چندین سال حضور در مرکز اسلامی هامبورگ منشا بسیاری از خدمات دینی و علمی شد؛ پایگاهی که سال‌ها قبل از حضور آن شهید، به دستور و حمایت مالی آیت‌الله بروجردی به عنوان مسجد بنا شده بود و به تدریج در دهه‌های آتی توسعه یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در ادامه افزود: امروز وظیفه داریم راه آن مرد بزرگ، عالم وارسته و شهیدی که در راه وطن به مقام رفیع شهادت رسید گرامی بداریم؛ قطعا موثرترین اقدام در راستای نیل به این هدف تقویت فعالیت‌های مسجدی است چه آنکه آیت الله بهشتی نیز به این مهم مبادرت و توجه ویژه داشت و اساسا سلسله فعالیت‌های آن شهید موید این مساله است.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در پایان ابراز امیدواری کرد که بچه‌های مسجد، روش و منش بهشتی‌وار را در سطح جامعه گسترش دهند و مروج فرهنگی باشند که مسجد را در ساحات مختلف محور قرار داده است.