دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر برگزار می‌شود
دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا و عشاير برگزار مي‌شود
نیمه دوم تیرماه 1400؛

دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر برگزار می‌شود

دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا و عشاير ، به همت دبيرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشاير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيمه دوم تيرماه 1400برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 28421 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با مشارکت سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت متبوع اقدام به برگزاری جشنواره ملی، در قالبی نو و فراخور روزگار ویژه همزیستی با ویروس کرونا کرد.
 
این جشنواره با اهداف متنوعی از جمله تبیین تلاش پر زحمت کادر درمان و پزشکی کشور در میان دوردست‌نشینان، بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه در نمایش گوناگونی زندگی روستاییان و کوچ‌نشینان در جای جای ایران، شناسایی هنرمندان کوچ نشین و روستایی و انگیزش آن‌ها به درج قاب‌های بی‌واسطه از پیرامون و نمایش پستی‌ها و بلندی‌های توأمان زندگی کوچ نشینی و روستایی و دگرگون سازی خوی تماشاگر ایرانی به پهنای این سرزمین کهن با بهره‌مندی از دوربین‌های مردم طراحی شد.
 
این گزارش می افزاید: جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در دو بخش «سینمای ملی» و بخش «ویژه» برگزار شده و موضوعات بخش مسابقه سینمای ملی را «نبرد با ویروس، روستایی و کوچ نشین، پزشک و پرستار»، «خانواده و عشق-گام‌های خستگی ناپذیر»، «از کوچ تا کوچ- نگاهی ژرف بر مراد سفر و بررسی مقایسه‌ای جا به جایی خانه کوچ نشین با کوچنده از وطن» و «رنگ زندگی- ایران، خانه باستانی نژادها، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون» تشکیل می دهند.
 
همچنین موضوعات بخش ویژه شامل  «فیلم اولی‌ها- سینمای تجربی است که با توجه به بومی بودن موضوع و تشویق روستاییان و عشایر به تولید فیلم از وقایع زندگی روزمره، در این بخش جایزه ویژه به سه فیلم نو آفرین تجربی از فیلم ساز روستایی و یا عشایر کشور تعلق می‌گیرد.
 
گفتنی است آیین اختتامیه این جشنواره نیمه دوم تیرماه 1400 برگزار خواهد شد.