استقبال گرم از سفیران رضوی در سردترین نقطه خراسان شمالی
استقبال گرم از سفيران رضوي در سردترين نقطه خراسان شمالي

استقبال گرم از سفیران رضوی در سردترین نقطه خراسان شمالی

مردم روستاي کوهستاني کوسه، سردترين نقطه استان خراسان شمالي با گرمترين شور و دلباختگي به استقبال سفيران رضوي رفتند.
شناسه خبر : 28405 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی، روستای کوهستانی و پرپیچ و خم «کوسه» که اغلب در اعلام وضعیت آب و هوا، به عنوان سردترین نقطه استان خراسان شمالی شناخته می شود، چهارشنبه دوم  تیرماه سال جاری، در هوایی عاشقانه و مملو از عشق به امام رضا(علیه السلام) میزبان خادمان حرم امن حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) شد.

 

مردم این روستا با پرچم های برافراشته مزین به نام حضرت رضا(علیه السلام) و در رژه موتوری و خودروها، جاده منتهی به روستا را لبریز از شوق تمسک به آن حضرت کردند.

 

زنان و مردان و نوجوانان و جوانان مشتاق در بدو ورود خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(علیه السلام)،  با سبدهای گل و اسپند و افشاندن گلاب به استقبال خدام رضوی آمدند و با نوای «رضا جان» ِ مولودی خوان اشک ریختند و جانی تازه یافتند.

 

این راه استقبال ادامه داشت تا مزار شهدای روستا و مردم با همراهی خدام رضوی  گلزار شهیدان را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

پس از آن با نوای اذان ظهر تا مسجد همگام شدند و نماز جماعت اقامه شد و مردم میزبان به میهمانان حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) خوش آمد مجدد گفتند و در جشن میلاد امام مهربانی و در برنامه های متنوع آن، خدام رضوی را همراهی کردند.

تجلیل از 4 خانواده ی شهدای روستا، غبار روبی مزار شهیدان، حضور در جشن مردمی و عیادت از بیمار صعب العلاج این روستا از برنامه های صورت گرفته با حضور خدام رضوی در روستای کوسه شیروان بود.

گفتنی است، این برنامه ها به همت فعالان  کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) شیروان در قالب اجرای چهاردهمین دوره برگزاری طرح جشن های مردمی زیر سایه خورشید برنامه ریزی و اجرا شد.

پایان/