نغمه روح‌بخش «یا رضا» با حضور کاروان زیر سایه خورشید در شیروان
نغمه روح‌بخش «يا رضا» با حضور کاروان زير سايه خورشيد در شيروان

نغمه روح‌بخش «یا رضا» با حضور کاروان زیر سایه خورشید در شیروان

کاروان زير سايه خورشيد در پنجمين روز از حضور معنوي خود در استان خراسان شمالي ميهمان مردم شهر و روستاي شيروان شدند.
شناسه خبر : 28404 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی، خدام آستان قدس رضوی در پنجمین روز حضورخود درمیان مردم  شهرستان شیروان در نقاط شهری و روستایی آن حضور پیدا کردند و با پرچم گردانی و نوای مددجویانه از ثامن الحجج(علیه السلام)، سر و روی مشتاقان را با عطر روح بخش امام الرئوف  معطر کردند.

 خادمین رضوی که در قالب چهاردهمین دوره برگزاری  طرح معنوی زیر سایه خورشید، در خراسان شمالی سفر کردند، با همراهی حجت الاسلام تکمیلی، امام جمعه شهر شیران در حرم مطهر امامزاده غیبی (علیه السلام) حضور یافتند و ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار آن امامزاده، با پیشینه تاریخی این محل، که از سوی امام جمعه  و اسناد تازه کشف شده و مستند مبنی برنام امامزاده غیبی در اصل نقی الهادی (علیه السلام) است، آشنا شدند.

پس از آن نیز خدام رضوی در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان حاضر شدند و ضمن عیادت از بیماران  و اهداء مرهم آرامش امام رضایی به آنان، در جمع پرسنل درمان این بیمارستان حضور یافتند و حال خوش زیارت را به پرستاران و پزشکان آن هدیه کردند.

 

خدام رضوی در ادامه برنامه ها به روستای کوهستانی با راه های پر پیچ و خم  «کوسه»، نقطه ای که معمولا در اعلام وضعیت آب و هوا، به سردترین منطقه استان خراسان شمالی معروف است، سفر کردند و با استقبال پرشور و مشتاق مردم رو به شدند.

 

تجلیل از خانواده  شهدای روستا، غبار روبی مزار شهیدان، حضور در جشن مردمی و عیادت از بیمار صعب العلاج این روستا از برنامه های صورت گرفته با حضور خدام رضوی در روستای کوسه شیروان بود.

 

همچنین حضور در جشن امام رضایی مرکز خیریه و جامعه نابینایان «روشنا» شیروان، قرائت خطبه  عقد زوج جوان با هدف ترویج ازدواج آسان، حضور در بازار و هدیه تبرکی های حرم مطهررضوی  به کسبه و بازاریان شیروان، دیدار با خانواده یک مقتول و شاکی به قصد تبیین فرهنگ بخشش و گذشت از قصاص، دیدار و تکریم مادر پاسدار شهید حجت الاسلام «قربان محمد محمدزاده» از اهم برنامه ها در صبح و عصر حضور خدام رضوی در شهرستان شیروان می توان نام برد.

 

این برنامه ها در شهر شیروان با  مراسم جشن مردمی در مسجد جامع آن پایان یافت.

گفتنی است، برنامه های تشریح شده  به همت فعالان  کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) شیروان در قالب اجرای چهاردهمین دوره برگزاری طرح جشن های مردمی زیر سایه خورشید برنامه ریزی و اجرا شد.

پایان/