لزوم بهره گیری از تاکتیک های خلاقانه برای عضوگیری درکانون های مساجد
لزوم بهره گیری از تاکتیک های خلاقانه برای عضوگیری درکانون های مساجد

لزوم بهره گیری از تاکتیک های خلاقانه برای عضوگیری درکانون های مساجد

سعادتی برلزوم استفاده از تاکتیک های خلاقانه برای عضوگیری درکانون های مساجد تاکید کرد و گفت: توجه به مدارس در اینجا ضرورت دارد، الگوها را از مدارس به مسجد بیاوریم‌ برایش تلاش کنیم، مخ‌زنی مثبت برای آوردن یک نوجوان الگو چاره‌ساز است.
شناسه خبر : 1069770 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران،«سعید سعادتی» امروز پنج شنبه ( ۳ تیر) در نشست هم اندیشی منتخبین فهما کشور که به میزبانی مازندران در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد، با اشاره به اهمیت تاکتیک و آرایش نیروها، اظهار کرد: برای انجام انواع فعالیت‌ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون بحث فیلم‌سازی در ابتدا نگاه‌های مختلفی همانند شناسایی و پایش محله وجود دارد، تعداد کسانی که مایل به انجام این کار هستند مشخص می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد فهمای کشور با اشاره به لزوم توجه مسئولان کانون به استعدادهای محله، افزود: در موردی شاهد این بودیم که زیر زمین منزل یک جانباز استوری آن طرف آبی‌ها بود به این صورت که پسرش خواننده زیرزمینی بود، اینجا باید حواسمان جمع باشد، شناسایی باید درست صورت بگیرد.

 

سعادتی تصریح کرد: شاید بگویید نمی‌توان به‌خوبی برای کانون عضوگیری کرد، با تاکتیک و شناسایی لونه زنبور باید جذب کنیم نه اینکه بنشینیم ببینیم چند نفر وارد مسجد می‌شوند، توجه به مدارس در اینجا ضرورت دارد، الگوها را از مدارس به مسجد بیاوریم‌ برایش تلاش کنیم، مخ‌زنی مثبت برای آوردن یک نوجوان الگو چاره‌ساز است.

 

وی خطاب به منتخبین فهما کشور تاکید کرد: درصدد نظام بخشی و ساماندهی فعالیت های کانون های مساجد شهر و روستای خود باشید تا کادرسازی فرهنگی و هنری را در مساجد از طریق شناسایی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان محلات رقم بزنید و پیوند آنها با مسجد را محکم تر کنید.

 

وی گفت: نکته دوم بحث تربیت نیرو است، برگزاری کلاس‌های آموزشی صرفا بازی تربیتی است، الان وضعیت همچون گذشته نیست ما رسانا نداشتیم، تنوع مواد مخدر ما از مرز ۳۰۰ نوع گذشت آخری هم با نام (چسب) بچه‌ها را گرفتار می‌کند.

 

سعادتی با اشاره به گزارشی در حوزه آسیب های اجتماعی و معضل اعتیاد که اشک مقام معظم رهبری را درآورد، بیان کرد: امروز از هر  چهار دانشجو یکی معتاد است، اینها موارد و مشکلات روز است، الان دشمن به میدان آمده و وارد محلات شده، در مقابل باید برنامه عملیاتی داشته باشیم و اولویت‌بندی کنیم، برخی مسائل فوریت دارد همچون مشکلات اقتصادی که اولویت نیست فوریت است‌.

 

وی عنوان کرد: در محلات کارها را فازبندی کنید، ما فرصت آزمون و خطا نداریم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم، وقت را صرف برنامه‌های بی‌اثر نکنیم عادت‌ها را کنار بگذاریم، تنوع فضای مجازی را امروز ببینید جوانان کمتر از آن ثانیه فرصت انتخاب دارند.

 

سعادتی با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی گفت: برای انتخابات دعوت‌نامه سردار سلیمانی را نفر به نفر ارسال کردیم، امروز کمیت و کیفیت کار فرهنگی با هم باید مورد توجه باشد، بحث هیات اندیشه‌ورز ضرورت دارد باید مرزبانان فکری تعیین کنیم.

 

معاون فرهنگی ستاد فهمای کشور تاکید کرد: تنوع در کار، ابتکار، انگیزه، برنامه، فرماندهی و مدیریت صحنه و نگاه جبهه‌ای اهمیت دارد، خیلی بد است که یک مدیر کانون نتواند امام جماعت را پای کار بیاورد، برای تسخیر محله این موضوع ضروری است.

 

پایان پیام/ 286