کادرسازی منجر به توسعه همه‌جانبه کانون‌های مساجد می‌شود/حرکت جهادی و انقلابی بودن ویژگی بچه‌های مسجد
کادرسازي منجر به توسعه همه‌جانبه کانون‌هاي مساجد مي‌شود/حرکت جهادي و انقلابي بودن ويژگي بچه‌هاي مسجد
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

کادرسازی منجر به توسعه همه‌جانبه کانون‌های مساجد می‌شود/حرکت جهادی و انقلابی بودن ویژگی بچه‌های مسجد

حجت الاسلام و المسلمين ارزاني، در نشست هم‌انديشي مديران منتخب کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در اردوگاه شهداي خرماکلا گفت: کادرسازي منجر به توسعه همه‌جانبه کانون‌ها مي‌شود؛ کانون‌هايي که ويژگي آنها حرکت جهادي و انقلابي بودن است.
شناسه خبر : 28377 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» امروز چهارشنبه (2 تیر) در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های 12 گانه در اردوگاه شهدای خرماکلا، طی سخنانی اظهار کرد: حضور شما در این شرایط کرونایی بیانگر دغدغه در این امر و حماسه آفرینی در انتخابات 1400 نشان دهنده دغدغه مردم در شرکت تاثیرگذار و سرنوشت کشور است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فضای بهتری به طور یقین نصیب کشور جمهوری اسلامی ایران می شود چرا که خدا فرموده که اگر شما در صحنه نباشید، خداوند امور را تغییر نمی دهد و نعمت را از شما می گیرد و به کسانی که سزاوارتر هستند، می دهد.

وی تجربه کانون های فرهنگی هنری در کشور جمهوری اسلامی ایران و جهان را تجربه متفاوتی دانست و افزود: برنامه ریزی شده تا فضایی در دل مسجد و در حوزه فرهنگ و هنر، وارد شود و از دل مسجد، جوانان را با خدا و معنویت هر چه بشتر مانوس سازیم تا مدلی جهانی را ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: در افق 1400 باید ارتباط جهانی ما در راستایی باشد تا معین در کشورهای دیگر شویم و الگوسازی نماییم و کارهای فاخر در جهان توسط شما نهادینه و معرفی شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همه فکر می کردند که انقلاب تمام می شود اما 42 سال، ایستاده اید و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، گام دوم انقلاب را پایه ریزی و همچنین برای 1440را برنامه ریزی کردند که با حرکت جهادی می توان با برنامه ریزی سیستماتیک و رصد به قله های رفیع، نائل شد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی خطاب به حاضرین در نشست افزود: بدون حقوق و مزایا در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنید و کار شما، جهادی و داوطلبانه است که تاثیرگذاری بسیار دارد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به وجود ظرفیت های بالا در کانون های فهما، افزود: بچه های مسجدی، انقلابی و کانونی که مرشد و مرید مقام معظم معظم رهبری(مد ظله العالی)  هستند باید در میدان به صورت جانانه وارد عمل شوند و منصف باشند.

وی بیان کرد: در سامانه 1400، شفافیت مالی بارگذاری می شود تا همگان در جریان امور قرار گیرند که بخشی از این موارد در سال گذشته اجرایی شد و منابعی را باید برای خودکفا شدن بیابیم  

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه تخصصی شدن رواق ها از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد، افزود: فهما در سال جاری، دو ساله می شود و در حال اوج گیری است و باید تلاش شود تا به خروجی های خوب برسیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه نگاه شما باید بین المللی باشد چراکه در حال رشد و توسعه هستید و باید با یکدیگر برای رفع مشکلات، گام بردارید، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، شناسه دارند و دیده شدن و عرضه کارها یکی از نکات مهم است. در حال حاضر که  دارای شناسنامه و سند تحول ستاد هستیم و مهم این است که در کانون چه کنیم و چه نکنیم.

وی ادامه داد: دارای سه شبستان و  12 رواق هستیم و باید ببینیم چه کاری در این سه شبستان می توانیم، انجام دهیم و راستی آزمایی در کانون ها باید صورت گیرد؛ در این میان آموزش یک ضرورت برای همه ما به شمار می آید و آموزش در رواق ها، متفاوت است و باید مدل آموزشی برای 1400برنامه ریزی شود؛ البته نمی شود آموزش ها برای همه استان ها متمرکز و یکسان باشد بلکه باید بر اساس استان به این مساله توجه و آن را اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی بر آماده کردن فضا بر اساس علائق و توانمندی ها در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: ما با فراهم کردن ارتباطات بین المللی و با مجلس در صدد رفع مشکلات بچه مسجدی ها در مدل های مختاف هستیم. وظیفه ما کارسازی، کادرسازی و دیده شدن اعضای کانون های مساجد است و هنگامی که شما دیده شوید در این صورت است که  توسعه همه جانبه بوجود می آید.

وی همچنین انتقال تجربه را مهم دانست و تاکید کرد: باید این هدف مهم اجرایی شود، در راستای تحقق این مهم از ظرفیت ها و فکر یکدیگر استفاده کنید تا همه با هم برای رفع مشکلات گام برداریم؛ با توجه به اینکه 12 رواق  در 35 منطقه و 31 استان داریم، بنابراین بعد از این هم اندیشی باید تلاش شود تا در هر استان 12 رواق تشکیل شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان، قدردانی را مهم ترین دلیل تشکیل این نشست دانست و افزود: شما، ولی نعمتان ما هستید و با آنچه در توان داشتیم وارد کار شدیم و در ادامه راه هم کمک کار شما خواهیم بود.