کانون «منتظران ظهور» کازرون میزبان عصر شعر «ریحانه کرامت» شد
کانون «منتظران ظهور» کازرون ميزبان عصر شعر «ريحانه کرامت» شد

کانون «منتظران ظهور» کازرون میزبان عصر شعر «ریحانه کرامت» شد

عصر شعر «ريحانه کرامت» همزمان با ايام دهه کرامت به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون با رعايت پروتکل هاي بهداشتي در مسجد الزهرا(س) اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 28307 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، زينب زراعت پيشه، مسئول امور بانوان کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون در اين آيين هدف از برگزاري عصر شعر آييني را ترويج فرهنگ شعر آييني و آشنايي بيشتر عامه‌ مردم با آن بيان کرد و گفت: شعر آييني از جايگاه ويژه‌اي در ادبيات برخوردار بوده و اديبان به نامي گام در اين عرصه نهادند که آثارشان ارزشمند و جاودانه است.


وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر بزرگوار ايشان امام رضا(ع) نامگذاري شده، فرصتي مغتنم و ارزشمند براي انديشيدن و تفکر در سيره اين 2 شخصيت بزرگ اسلامي است.


این فعال فرهنگی با بيان اينکه شعر نشان دهنده‌ پويايي و نمادي براي فرهنگ هر شهر بوده و ادبيات سر منشاء فرهنگ و هنر و هويت يک ملت است، افزود: شعراي آييني به سرايش اشعار خود در مدح علي بن موسي امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع) پرداختند.


زراعت پيشه با تأکيد بر تبيين جايگاه حضرت امام رضا(ع) و انديشه ناب فرهنگ رضوي به زبان شعر، تصريح کرد: برگزاري محافل عصر شعر نقش بسزايي در بيان انديشه‌هاي رضوي، ترويج شعر و ايجاد ساختارهاي فرهنگي دارد.
خاطرنشان می شود؛ عصر شعر «ريحانه کرامت» با برنامه هایی نظیر شعر خوانی، اجراي مسابقه و پذيرايي همراه بود.