سیره رضوی را با گره‌گشایی از مشکلات مردم در جامعه نهادینه کنیم
سيره رضوي را با گره‌گشايي از مشکلات مردم در جامعه نهادينه کنيم
عضو هیت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه؛

سیره رضوی را با گره‌گشایی از مشکلات مردم در جامعه نهادینه کنیم

حجت‌الاسلام دهسرخي گفت: اقيانوس معارف رضوي آن چنان بزرگ و عميق است که مي‌تواند همه را در خود شناور و بهره‌مند کند؛ وظيفه ما ترويج سيره امام رضا(ع) با عمل و گره‌گشايي از مشکلات مردم است.
شناسه خبر : 28225 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۹
 
 
حجت الاسلام «حسین شهامت دهسرخی»،  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) با بیان اینکه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) ولی نعمتان این کشور هستند، اظهار کرد: از باب تعظیم شعائر الهی، برای همه مردم ایران اسلامی ضرورت دارد که از حضرت رضا(ع) و خواهر بزرگوارش(س) به طور ویژه قدرشناسی کرده و سپاس خود را بیان کنند. بزرگداشت‌ها و ایام الله زمانی برای قدرشناسی از اهل بیت(ع) است، ضمن اینکه نوعی مرزبندی با مخالفان اهل بیت(ع) نیز به حساب می‌آید.

عضو هیت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه تصریح کرد: بزرگان دین به ما سفارش کرده‌اند که در برگزاری مجالس اهل بیت(ع) اجتماع کرده و یکدیگر را برای بهتر برگزار کردن آن ترغیب و تشویق کنید. دهه کرامت فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که از حالت صرفاً احساس و شور به سمت درک و شعور حرکت کرده و مراسم و شادی‌های ما عمق پیدا کرده و دیگر احساسی و زودگذر نباشد. مراسمی که بر دل‌ها اثرگذار باشد. این مراسم باید پایه فکری جامعه و خصوصاً جوانان را بر اساس محبت اهل بیت(ع)، اخلاق، اعتقادات، سیره عملی، رفتار و زندگی اهل بیت(ع) شکل داده و محکم کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: البته جنبه‌های احساسی هم لازم است اما نباید رویکرد اصلی باشد. اساس و پایه کار باید بر کار مبنایی عمیق، اثرگذار، درازمدت و راهبردی برنامه ریزی شود. دهه کرامت فرصت بسیار عظیمی برای بهتر برگزار کردن جشن ها و عرض ارادت به ائمه(ع) است. اقیانوس معارف رضوی و سایر ائمه(ع) آن چنان بزرگ و عمیق است که می‌تواند همه را در خود شناور و بهره‌مند کند و بدیهی است این کار دشواری‌های بسیاری دارد.

وی ادامه داد: ما به انجام کار آسان عادت کرده‌ایم. بهتر این است که سراغ کارهایی با زحمت و لزوم گذران وقت بیشتر برویم. بی‌شک اقناع نخبگان، جوانان تحصیل کرده و هدایت آن‌ها به سوی معارف رضوی به زبان روز ، قابل فهم کردن آموزه ها برای آن‌ها و گروه‌هایی از آن‌ها را به میدان آوردن و حتی سپردن برنامه به آن‌ها کار مضاعفی می‌طلبد.

حجت‌الاسلام دهسرخی گفت: باید در دهه کرامت اقدامات و کارهایی اثرگذار که محبت امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) را در دل‌ها و جان‌ها عمیق می‌کند، انجام شود. برای مثال باید کمک‌های مؤمنانه‌ای که در ماه رمضان شکل می‌گیرد، به شکل گسترده در دهه کرامت و سالروز ولادت کریم اهل بیت(ع) نیز ادامه پیدا کند. اگر در سراسر جهان برنامه‌ریزی درستی انجام شود، حتماً این طرح طرفداران فراوانی خواهد داشت، اینکه به اسم امام رضا(ع) سفره‌ها، اطعام‌های رضوی، رسیدگی‌های رضوی و تامین نیاز نیازمندان در سراسر جهان انجام شود. در این راه می‌توان از انجمن‌های شیعی سراسر دنیا استفاده کرد. در این دهه برنامه ریزی برای ازدواج‌های آسان، برنامه‌هایی برای آزادسازی زندانیان نیازمند به کمک مالی و در یک کلام گره‌گشایی از مشکلات مردم است که سیره رضوی را در جامعه معرفی و ترویج می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید به خاطر داشت به فرموده رهبر کبیر انقلاب پایتخت حقیقی ایران مشهد است و باید به اسم امام رضا(ع) این کارهای خیر و نیک را انجام دهیم تا عشق امام رضا(ع) در قلوب تمام مردم نهادینه شود. ساختن خانه برای محرومان، کمک به مداوای افراد بیمار، موقوفات رضوی و... تنها بخشی از کارهای کلان و ماندگار قابل انجام در این دهه است.