عرض ارادت به ساحت رضوی مرز و اقلیم نمی‌شناسد
عرض ارادت به ساحت رضوي مرز و اقليم نمي‌شناسد
کارگردان سینما و تلویزیون؛

عرض ارادت به ساحت رضوی مرز و اقلیم نمی‌شناسد

آشتياني با بيان اينکه عشق به امام رئوف در وجود هرکسي که حتي يکبار حرم آن حضرت را زيارت کرده است نهادينه مي‌شود؛ افزود: عرض ارادت به ساحت رضوي مرز و اقليم نمي‌شناسد.
شناسه خبر : 28224 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴
«رضا آشتیانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، با بیان اینکه هنر هم در گفتن از امام رضا (ع) ناتوان است، اظهار کرد: در همه این سالها جشنواره رضوی تمام سعی اش بر این بوده که با استفاده و کمک از هنرهای مختلف و گردآوری هنرمندان متعهد از جمله فیلمسازان ، خطاطان و... در بیان فرهنگ رضوی و اشاعه آداب امام رضایی قدم بردارد.

این کارگردان ادامه داد: همه ما از کودکی با  امام‌ رضا(ع) آشنایی داریم. همه حضور تک تک ائمه را در زندگیمان داریم اما امام‌ رضا(ع) به نوع دیگری برای ما روایت شده است و ما نیز با او حس قرابت دیگری داریم. شاید چون در هر کجای ایران که زندگی می کنیم ایشان را نزدیک خودمان می بینیم هر زمان دلمان بگیرد یا گرهی در کارمان بیفتد پشتمان به ایشان و عنایات شان گرم است.

وی گفت: همه ما ناخوداگاه به سمت آن حضرت کشیده می شویم و با هر مذهب و نوع تفکری وقتی حرف امام رضا (ع) می شود یک تن می شویم. همه در بارگاه آن حضرت بی‌توجه به هر فرهنگ و اقلیمی کنار هم قرار می گیریم. چه کششی زیباتر از عشق به امام رئوف است که حتی از دورترین نقطه جهان هم جوابگوی عرض نیاز ماست، امام رضا(ع) جلوه عشق و بزرگی خداست من هروقت نام امام رضا (ع) را به زبان میاورم دلم می لرزد.
 
آشتیانی گفت: هر چند کارهای هنری هم با همه توانایی و ظرفیتی که دارند در گفتن از امام رضا (ع) ناتوانند اما هنر زبان سلیسی در معرفی فرهنگ رضوی است، رسالت هنر گفتن از چیزهایی است که انسان توانایی بازگو کردنش را ندارد و این انسان در گفتن از امام رضا (ع) و مهربانی آن حضرت ناتوان است. این وظیفه هنر و هنرمند است به عنوان مثال با یک فیلمنامه قوی در عرصه تئاتر، سینما و...بتواند حق مطلب را ادا کند مشروط به آنکه حمایت قاطعانه ای را همراه خود داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: باید سیره امام رئوف را در جامعه نهادینه کنیم، ما در روزگاری زندگی می کنیم که مهربان بودن را بیش از پیش در جامعه خود نیاز داریم.