امام رئوف را در شاخه‌های مختلف هنر معرفی کنیم
امام رئوف را در شاخه‌هاي مختلف هنر معرفي کنيم

امام رئوف را در شاخه‌های مختلف هنر معرفی کنیم

افشار، با اشاره به اينکه هنر نقش مهمي در فرهنگ‌سازي ايفا مي‌کند، گفت: جامعه ما بيش از هر زمان به ترويج سيره رضوي نياز دارد و در اين ميان وظيفه آن است که امام رئوف را در شاخه‌هاي مختلف هنري معرفي کنيم.
شناسه خبر : 28220 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۰
 
 
«قاسم افشار» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف از جمله موسیقی برای معرفی فرهنگ رضوی اظهار کرد: در این عرصه فعالیت شده اما نَه آنچنان که انتظار داشتیم، به هرحال کار هنری برای امام رضا(ع) باید با عشق همراه بوده و از دل بر بیاید. نمی توان انتظار داشت که با یک کار سفارشی به نتیجه مطلوب برسیم.
 
این خواننده افزود: شخصا ترانه «متبرک» را تقدیم به ساحت امام رئوف کردم. این اثر یکی از بهترین کارهایی بود که تاکنون داشت و معتقدم شاید ایامی نظیر دهه کرامت فرصت مناسبی برای پرداختن و ارایه آثاری از این دست است؛ هر چند کل سال و کل روزها و اوقات به ائمه و به خصوص به امام رضا(ع) اختصاص دارد اما به هر شکل نام‌گذاری این دهه به نام آن حضرت و خواهر بزرگوارش، دریچه و فرصتی مضاعف برای توجه مضاعف به فرهنگ رضوی است.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا هنر می تواند در انتشار و معرفی بیشتر سیره رضوی موثر باشد گفت: چرا که نه. همانطور که گفتم ما نباید به یک زمان و ایام خاص برای گفتن و شنیدن و تولید آثار مختلف با موضوع امام رضا(ع) قائل باشیم اما دهه ای به نام دهه کرامت یک فرصت است پس باید از هر نظر آن را غنیمت بدانیم.