دهه کرامت زمانی برای مرور مفاهیم ناب و گرانبهای اهل‌بیت(ع) است
دهه کرامت زماني براي مرور مفاهيم ناب و گرانبهاي اهل‌بيت(ع) است
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دهه کرامت زمانی برای مرور مفاهیم ناب و گرانبهای اهل‌بیت(ع) است

کارانديش ضمن تاکيد نسبت به بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: اين ايام زماني براي مرور مفاهيم ناب و گرانبهاي اهل بيت(‌ع) به شمار مي‌آيد.
شناسه خبر : 28154 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۶

«علی‌اصغر کاراندیش» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، این ایام که مصادف با دهه نخست ماه ذی‌القعده می شود با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) پایان می‌یابد و از آنجایی که فرهنگ و سیره اهل بیت‌(ع نزد ایرانیان از اهمیت  بسیاری برخوردار بوده و تاثیر بسزایی در زوایای زندگی آنان دارد برنامه‌های متنوع سرور و شادی در  نقاط مختلف میهن اسلامی مان برگزار و معارف ارزشمند این دهه و گوهرهای گران‌بهای آن به جهانیان و مسلمانان در سراسر نقاط گیتی ارایه می‌شود. 
 
 معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دهه کرامت بسیاری از مفاهیم ناب و گران‌بهای فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) یادآوری و لطیف‌ترین مضامین وفا و علایق موجود در این فرهنگ در قالب مهر و وفای حضرت معصومه(س) نسبت به حضرت ثامن الحجج(ع) بیان و به عنوان نماد و الگو به آحاد بشر به ویژه نسل جوان گوشزد می‌شود.
 

وی گفت: مفاهیم و مضامین ارزشمندی که در فضای فرهنگی غامض و پیچیده کنونی ملهم از سردمداری دنیاداران مادی‌گرا و سردرگم، با الهام از سایه‌سار معارف اهل‌بیت(س) حلاوت و لطافت خود را بر سر فرهنگ و معارف گسترانیده و سبک ارزشمندی از نحوه زیستن بر این کره خاکی را به نمایش می‌گذارد.

 
کاراندیش افزود: مهر و وفایی که خواهر را به هجرت وادار کرده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است؛ از همین رو این بانوی متمدن و گره‌گشا، در برنامه‌های دهه کرامت در سرزمین ما به عنوان «اسوه دختران تمدن ساز، ملجأ گره گشایی» نام می‌گیرد و با تاسی از آن حضرت برنامه‌ها و مضامین بلندی چون «هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت»، «خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره گشایی عمومی» رخ می‌نماید و به مرحله اجرا در می‌آید.
 

وی گفت: دهه کرامت با ترسیم مهر و وفای خواهر دلداده و مهربان و هجرت و غربت وی در عین بیماری، عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و ارزش‌مدار را در سراسر جهان به صحنه نمایش می‌گذارد و با شعار «خدمت کریمانه؛ گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت علیهم السلام» جهانیان را به قضاوت می‌خواند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وجود حضرت امام رضا(ع) که کانون مهر، وفا، تعهد، نیایش، تعبد و ... در ایران اسلامی است ملجایی برای آحاد بشر از نقاط مختلف جهان می‌شود و جمال و کمال بشر را به منصه ظهور گذاشته و از سوی دیگر نمایانگر مفاهیم سازنده و انسان‌ساز فرهنگ غنی و بی‌بدیل اسلامی و کرامت می‌شود. 
 
کاراندیش با اشاره به نامگذاری ایام دهه کرامت ابراز کرد: مساجد و بقاع متبرکه، چهارم ذی‌القعده با عنوان «مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره گشایی و همدلی» و پنجم ذی‌القعده با عنوان «امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی و گره گشایی اجتماعی» نام گرفته‌اند، همچنین در بسط فرهنگ متعالی اهل‌بیت(ع) ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(علیه السلام) با عنوان «حضرت شاهچراغ علیه السلام، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره گشایی» نامیده می‌شود و به جهت تقارن هفتم ذی‌القعده (28 خرداد) با انتخابات ریاست جمهوری، «گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور  و دولت مؤمن انقلابی» به عنوان شعار این روز تعیین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: «گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید»، «گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت» و «تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی» از جمله شعارهای پرمحتوای این دهه عزیز است که شعار آخرین روز آن در سالروز ولادت امام رضا(علیه السلام) و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، با عنوان «امام رضا علیه السلام؛ امام کرامت و گره‌گشایی» به عنوان مهر زرین آخری بر تارک دهه کرامت می‌درخشد.