مشکلات اجتماعی را با تاسی از فرهنگ کرامت و تولیدات هنری رفع کنیم
مشکلات اجتماعي را با تاسي از فرهنگ کرامت و توليدات هنري رفع کنيم
تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون؛

مشکلات اجتماعی را با تاسی از فرهنگ کرامت و تولیدات هنری رفع کنیم

بهمني، ضمن تبريک دهه کرامت و ظرفيت‌هايي که اين ايام در راستاي پيشبرد اهداف مختلف اجتماعي دارد، گفت: مي‌توانيم بسياري از مشکلات و مسايل اجتماعي را با تاسي از فرهنگ کرامت و توليدات هنري رفع کنيم.
شناسه خبر : 28153 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «حبیب الله بهمنی» از آن دسته کارگردانانی است که سبقه بازیگری اش تقریبا به اندازه سابقه کارگردانی اش است. پای ثابت اکثر فیلم‌های دفاع مقدسی دهه هفتاد و هشتاد سینما و تلویزیون؛ مثل نقش هایش نجیب است و آرام. به مناسبت فرارسیدن ایام دهه کرامت با وی گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

«حبیب الله بهمنی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن ابراز مسرت از گرامیداشت دهه کرامت در قالب‌های مختلف به ویژه در سطح فضای مجازی با توجه به شیوه کرونا گفت: برگزاری این جشن ها و فعالیت ها از بهترین اقدامات فرهنگی است چراکه می‌تواند موقعیتی کارهای فرهنگی بسیار خوبی را ایجاد کند؛ کما اینکه در همه این سالها تقریبا برگزاری جشنواره امام رضا(ع) این کارکرد را تا حدود زیادی داشته است.


وی ادامه داد: جشن هایی که در این ایام برگزار می شود با توجه به کارکردی که دارند، مطمئنا باید با اهداف بلند مدت برگزار شوند؛ اهدافی جهت ترویج بهتر و بیشتر سیره اهل بیت(ع) که در قالب‌های مختلف می تواند متبلور شود و از آن جایی که در ایام تولد امام کرامت امام رضا (ع) برگزار می شود باید بسیار گسترده تر و در ابعاد وسیع تری و حتی بین المللی به آن پرداخته شود.

بهمنی افزود: برنامه های فرهنگی که در این ایام برگزار می شود می تواند جریان ساز و الگو ساز باشد، برنامه سازان، هنرمندان در عرصه های مختلف و... می توانند جهت تهیه و تولید آثار هنری مختلف در طول سال از آن الگو بگیرند و از آن جایی که در صدر مسائل زندگی ائمه به خصوص امام رضا(ع) حل مسائل و مشکلات مردم‌ واجتماع بوده است، همه باید با تاسی از فرهنگ کرامت به ویژه در عرصه فعالیت های هنری در رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم.


این تهیه کننده در توضیح تاثیر هنر در اشاعه فرهنگ رضوی گفت: متاسفانه در جامعه ما هنر فقط تئاتر و تلویزیون است و مردم تصور می کنند که این فرهنگ رضوی فقط از طریق سینما باید نمایش داده شود هر چند در این عرصه هم سینمای داستانی هیچگاه آنچنان که باید فعال و پر رنگ نبوده است .به هر شکل از آن جایی که حوزه شعر، ادبیات و داستان نویسی از ظرفیت فراوانی برخوردار است، می تواند در اشاعه فرهنگ رضوی تاثیرگذار تر باشد.