کریمه اهل‌بیت(س) ملجأ گره‌گشای شیعیان است
کريمه اهل‌بيت(س) ملجأ گره‌گشاي شيعيان است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره)؛

کریمه اهل‌بیت(س) ملجأ گره‌گشای شیعیان است

حجت‌الاسلام و المسلمين زارعي با اشاره به سيره حضرت فاطمه معصومه(س) و آنچه که نسبت به اين بانوي گران‌در متون ديني آمده است، گفت: کريمه اهل‌بيت(س) ملجأ گره‌گشاي شيعيان است.
شناسه خبر : 28148 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به منظور گرامیداشت دهه کرامت و مقام حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) سلسله وبینارهای استانی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

امروز پنج شنبه 27 خرداد و به میزبانی استانی قزوین حجت الاسلام و المسلمین «منصور زارعی» مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره)  در بستر فضای مجازی به ارایه مباحث خود پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین زارعی طی سخانی اظهار کرد: کریمه اهل بیت (س) اسوه دختران تمدن ساز ملجآ گره گشایی در جهان اسلام و در بین زنان بزرگ صدر اسلام بعد از حضرت زهرا(س) بوده و بر طبق متون روایی و شیعی از مقام شفاعت در روز قیامت برخوردار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: آنچه که سبب شد تا حضرت معصومه (س)  مقام بالای شفاعت را دارا باشد، داشتن  مقام ولایت و امامت داشتن این بانوی بزرگوار است.

وی افزود: طبق روایاتی از امام صادق(ع)، حضرت فاطمه معصومه همه شیعیانش را مورد شفاعت قرار داده و آنها به واسطه شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین زارعی گفت: همچنین علاوه بر روایاتی که در مورد فضائل امامت و ولایت آمده در متون حدیث شیعی از جمله در زیارت جامعه کبیره که خود دانشگاه امام شناسی است و همچنین بیان امام رضا(ع) ااز فضایل کریمه اهل بیت(ع) سخن به میان آمده است که نرحوم شیخ کلینی در کتاب «کافی» این روایات و احادیث را ارایه کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: طبق فرمایش امام رضا(ع) «امام همانند پدری دلسوز در جامعه است که نسبت به فرزندانش نگران و همانند برادری همراه و مادری که فرزندش را عزیز می دارد، خیر خواه همه بشریت است»؛ بنابراین حدیث، لازمه معرفت به امام مراجعه به کلام او و بهره مندی از رهنمودهایش است.

کلمات کلیدی: دهه کرامت 1400