حضرت احمد بن موسی (ع) امین ولایت و اسوه کرامت و بخشندگی بود
حضرت احمد بن موسي (ع) امين ولايت و اسوه کرامت و بخشندگي بود
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس؛

حضرت احمد بن موسی (ع) امین ولایت و اسوه کرامت و بخشندگی بود

حجت الاسلام والمسلمين ملک‌مکان، ضمن توصيف شخصيت و سيره حضرت احمد بن موسي(ع) گفت: «امين ولايت» بودن برجسته‌ترين ويژگي آن حضرت در کنار بخشندگي و کرامت وسيع‌اش بود.
شناسه خبر : 28137 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، وبینار استانی دهه کرامت 1400 امروز پنجشنبه 27 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «حسین ملک مکان»، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس با موضوع «حضرت شاهچراغ (ع)؛ امین ولایت و الگوی روشنگری و گره گشایی» برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان طی سخنانی به برکات بهره مندی مردم استان فارس از وجود مبارک حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این توفیق و لیاقت را نصیب مردم استان فارس و به خصوص شهر مقدس شیراز کرده است که از برکات وجود حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم که یک پناهگاه، ملجا، مامن و محلی برای ارتباط با خدای متعال و انس با پروردگار و ارائه حاجات و نیازمندی ها و در واقع یک مامن و پناهگاه برای مسلمین و شیعیان است، بهره مند شوند.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با اشاره به خصوصیات برجسته اخلاقی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، خاطرنشان کرد: آنچه که در روایات از حضرت احمد ین موسی (ع) نقل و ذکر شده است، شخصی بسیار کریم، شجاع، فاضل، صالح، پرهیزگار، صاحب ثروت و منزلت، بزرگوار و باعزت بوده‌اند و نزد پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم (ع) منزلت خاصی داشته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت احمد بن موسی (ع) نسبت به عبادت و ارتباط و انس با خدای متعال بسیار اهمیت قائل بودند و نقل شده است که شب ها تا صبح به عبادت مشغول بوده و با قلم و دست خود قرآن‌های بسیاری را کتابت کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان تاکید کرد: آنچه که از خصوصیات ایشان به چشم می خورد و زبانزد عام و خاص است، امانتداری حضرت احمد بن موسی (ع) است که به «امین ولایت» مشهور شده اند.


وی افزود: برخی از اصحاب امام هفتم (ع) با توجه به بزرگواری و متانت حضرت شاهچراغ (ع) بر این تصور بودند که جانشین برحق امام موسی کاظم (ع) هستند و پس از شهادت ایشان برای بیعت نزد حضرت احمد بن موسی (ع) آمدند اما آن حضرت که خود و مادرش؛ حضرت ام احمد (س) که فردی امین بودند اعلام کردند که در بین حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هستند و این امانت را به اهل‌اش بازگرداندند.