برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی دهه کرامت به همت رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف
برگزاري وبينارها و نشست‌هاي مجازي دهه کرامت به همت رايزني‌هاي فرهنگي ايران در کشورهاي مختلف

برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی دهه کرامت به همت رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف

حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدمهدي تسخيري» از بزرگداشت دهه کرامت در سطح رايزني‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در نقاط مختلف جهان خبر داد و گفت: با توجه به شيوع کرونا عموم اين برنامه‌ها به صورت وبينار و نشست مجازي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 28116 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۶

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدمهدی تسخیری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازن فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته از ابتدای سال ویژه برنامه‌های یکساله سازمان طراحی و برنامه‌ریزی شد که بخشی از آن مربوط به ایام سوگواری‌ها و جشن‌های اهل‌بیت(ع) است.


رئیس ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در ابتدای سال کارهای کارشناسی آن انجام و طرح‌های مختلف برای آن ارسال شده است ویژه برنامه‌های جشن دهه کرامت بود، امسال نیز دفاتر این سازمان با همت رایزنان فرهنگی خود در نقاط  مختلف جهان متناسب با فرهنگ و شرایط هر کشور برنامه‌هایی را برگزار خواهند کرد هرچند که عموم این برنامه ها به دلیل شیوع کرونا به صورت وبینار و در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام تسخیری با ارائه گزارشی از روند برگزاری برنامه‌های ویژه دهه کرامت در سال گذشته تصریح کرد: باتوجه به شرایط فرهنگی هر کشور برنامه‌های ما در سایر کشورها متفاوت خواهد بود، از این رو ما نمی‌توانیم برنامه ثابتی برای رایزنان فرهنگی در نظر بگیریم و عمده‌ برنامه ها  به صورت گزارش پس از برگزاری برنامه‌های این دهه از سوی رایزنان فرهنگی ارائه خواهد شد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به نمونه‌ای از گزارش‌های برگزاری دهه کرامت در سال گذشته افزود: در سالی که گذشت برای نمونه رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای ار منستان، آفریقای جنوبی، بلاروس، عراق، پاکستان، تانزانیا، ترکمنستان، ژاپن، سوریه، فیلیپین، لبنان، مومبایی و... برنامه‌های شاخصی را به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار کردند.


وی خاطرنشان کرد: امسال نیز باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در سایر کشورهای جهان انتظار می‌رود رایزنان فرهنگی کشورمان جلسات هم‌اندیشی، معرفتی و محتوایی خود را در قالب وبینارها برگزار و از ظرفیت فضای مجازی بهره ببرند، چنانچه در برخی کشورها نیز امکان برگزاری جشن و نمایشگاه‌ها وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود نیز این مهم ممکن خواهد بود.