معرفی اخلاق رضوی از دریچه هنر ملموس‌ترین روش در اشاعه سیره امام رئوف است
معرفي اخلاق رضوي از دريچه هنر ملموس‌ترين روش در اشاعه سيره امام رئوف است
بازیگر سینما و تلویزیون؛

معرفی اخلاق رضوی از دریچه هنر ملموس‌ترین روش در اشاعه سیره امام رئوف است

نجفيان، با بيان اينکه هنر ملموس‌ترين راه براي ترويج اخلاق رضوي است، اظهار کرد: انتشار سيره آن امام همام در سطح جامعه هنري است که والاترين ارزش‌هاي انساني را به نمايش مي‌گذارد.
شناسه خبر : 28092 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۴
 
«رسول نجفیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه امام رضا(ع) در زندگی همه ما ایرانیان و هر خانواده‌ای از کودکی تا پایان زندگی جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: ارادت به آن حضرت همواره در تربیت ما ایرانیان وجود داشته و دارد. همین که نام امام رضا(ع) حال همه ما را خوب می‌کند یعنی خداوند مهربان نظر خاصی به ما داشته است. 
 
وی ادامه داد: مساله تنها هنر نیست دل آدمها چه می شود؟ آن روحی که با امام رضا(ع) مانوس شده است چه می‌شود؟ ثامن الحجج(ع) متعلق به همه است، حتی آنهایی که هنوز نتوانسته‌اند به زیارت حرم آن امام همام بروند. امام رضا(ع) عشقی است که مثل باران برهمه یکسان و بی توقع می بارد.

این بازیگر در ادامه در باب لزوم برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: این مراسم از دل بر می آید، برای دل خودمان برگزار می کنیم اما آنچه که برای امام رضا(ع) اهمیت دارد خلوص و نیت پاک است که همانا بخشی از فرهنگ رضوی است؛ اگر در عمل تلاش کنیم گفته‌های آن حضرت را در زندگی خود پیاده کنیم، آن زمان است که می توانیم بگوییم که خروجی این جشن‌ها مثبت بوده است.

نجفیان افزود: من سال های سال است که در عرصه موسیقی و بازیگری خدمت می کنم و همه آنچه داشته ام و دارم از یمن‌ وجود ائمه است، این باور من است که ائمه شفای قلب‌های بیمار انسان‌ها هستند. خوشبختانه در این سال‌ها در عرصه موسیقی ترانه‌ها و آهنگ‌های خوبی با محوریت امام رضا(ع) ساخته شده که تاثیرگذار بودند.
 
 وی اضافه کرد: ارائه و اشاعه سیره رضوی در قالب‌های هنری ملموس‌تر است اما هرکاری که در آن اخلاق امام رضا (ع) مطرح شود خودِ هنر است؛ هنری که توانسته مفاهیم‌ والای ارزش انسانی را درجامعه به نمایش بگذارد.

این بازیگر در ادامه صفت مهربانی را یکی از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: آن حضرت به دلیل محبتی که داشت ضامن آهو شد، مهربانی آن حضرت مهمترین درسی است که از سیره امام رئوف در این روزگار باید بیاموزیم. این مولفه باید در تمام زوایای زندگی ما متبلور شود.

کلمات کلیدی: دهه کرامت 1400