حضور امام رضا(ع) در ایران نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت ایرانیان بود
حضور امام رضا(ع) در ايران نقطه عطفي براي توسعه و پيشرفت ايرانيان بود
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

حضور امام رضا(ع) در ایران نقطه عطفی برای توسعه و پیشرفت ایرانیان بود

شفاعي با بيان اينکه حضور ثامن الحجج(ع) در نيشابور نقطه عطفي در تاريخ تشيع اين منطقه و ايران به شمار مي‌رود، گفت: وجود آن حضرت زمينه‌ساز پيشرفت ايرانيان در عرصه‌هاي مختلف شد.
شناسه خبر : 28088 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۸
 
 
«اسماعیل شفاعی» در گفت‌‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اهمیت گرامیداشت مقام ائمه اطهار(ع) در مناسبت‌های مختلف نظیر دهه کرامت اظهار کرد: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند، ارزشمند و سازنده است، دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علایق، ‌مهر و وفاداری یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر خود است.
 
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور  ادامه داد: مهر و وفایی که یک خواهر را به هجرت وا می‌دارد و حتی غربت، بیماری و ‌‌مرگ را در فصل جوانی برای آن بانوی بزرگوار آسان می‌کند، به همین منظور دهه کرامت بیانگر عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و والامقام جهان است.
 
وی افزود: از سوی دیگر تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی از آن بهره مند هستیم در این دهه تداعی می‌شود چراکه حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) کانون قرآن، دعا و نیایش است، دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها و جمال انسانی است، از این رو کارگزاران فرهنگی کشور باید در جهت ترویج و نشر معارف اسلامی و سیره اهل‌بیت(ع) تلاش جدی داشته باشند، جوانان باید با سیره اهل‌بیت(ع) آشنا بشوند و از این رو برگزاری بزرگداشت دهه کرامت می‌تواند نقش مهمی در شناساندن خاندان عصمت و طهارت به مردم و جوانان باشد.

شفاعی در مورد نقش امام رضا(ع) و جایگاه آن حضرت در فرهنگ ایرانیان اظهار کرد: شناخت هرچه بهتر و دقیق‌تر سیره عملی معصومین(ع) به عنوان انسان‌های کامل و الگوهای برگزیده برای بشریت که خالق انسان؛ پیروی از آنها را شرط رسیدن به سعادت و کمال می‌داند چه از نظر شرع و چه عقل لازم و ضروری است، در این میان تاریخ پرماجرای حضور امام رضا(ع) در کشور ما فصل بزرگی از تاریخ ایران را رقم می‌زند.

 
وی افزود: بی‌شک باید حضور ثامن الحجج(ع) در نیشابور را نقطه عطفی در تاریخ تشیع این منطقه و ایران به شمار آورد، امام رضا(ع) در طول بیست سال امامت پربرکت خود که سه سال پایانی آن را در خراسان و ایران حضور داشتند شور و نشاط علمی و فرهنگی خاصی در جامعه اسلامی به خصوص برای ما ایرانیان بسط و گسترش دادند که در تاریخ زندگی بشر بی‌سابقه است.
 
شفاعی در پایان گفت: آن حضرت در میدان مبارزه با همه جریان‌های فکری به مخالفت برخواست تا عقاید باطل را بکوبد و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کند؛ همچنین در نقطه مقابل اندیشه‌های ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کند، اکنون با مطالعه آثار پربرکت امام رضا(ع) در کشورمان شاهد هستیم که وجود آن حضرت در تمام عرصه‌ها از جمله تاریخ و فرهنگ کشور ما نقطه عطفی در گذشته و امروز به شمار می رود.