دهه کرامت فرصتی برای انتقال آموزه‌های رضوی در سطح بین‌الملل است
دهه کرامت فرصتي براي انتقال آموزه‌هاي رضوي در سطح بين‌الملل است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دهه کرامت فرصتی برای انتقال آموزه‌های رضوی در سطح بین‌الملل است

حيدري با اشاره به شرايط کرونايي و محدوديت در برگزاري جشن‌هاي دهه کرامت گفت: با اين وجود فعاليت در عرصه فضاي مجازي يک فرصت به ويژه در سطح بين‌الملل محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 27986 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

«لادن حیدری» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به  اهمیت تلاش برای تبیین فرهنگ رضوی به ویژه برای نسل جوان گفت: انتقال آموزه‌های رضوی به نسل جوان در گرو فرهنگ‌سازی سیره آن حضرت در جامعه است، به همین منظور بیان و معرفی سبک زندگی ثامن الحجج(ع) در قاب عرصه‌های مختلف هنری و محتوایی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این مساله باشد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما به عنوان یک مسلمان که در جامعه‌ای برخاسته از معارف دین مبین اسلام زندگی می‌کنیم باید با سیره و روش ائمه اطهار(ع) آشنا باشیم و در وهله بعد در مقام عمل سعی کنیم در همان مسیر گام برداشته و دنباله رو سلاله مطهر پیامبر اکرم(ص) باشیم.
 

وی تصریح کرد: بزرگداشت دهه کرامت یک فرصت در راستای تحقق مولفه‌هایی است که پیش‌تر اشاره شد، اختصاص 10 روز به نام دهه کرامت و با هدف گرامیداشت مقام حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی «شاچراغ» و امام رضا(ع) در قالب فعالیت‌های مختلف می‌تواند دریچه‌ای به سوی ترویج معارف ائمه اطهار(ع) و فرزندان مطهر آن بزرگواران باشد.
 

حیدری با اشاره به اینکه دهه کرامت، معرف و تابلویی از عرض ارادت مردم ایران به مقام ثامن الحجج(ع) است، افزود: هرچند که این روزها یعنی ایام کرونا را پشت سر گذاشته و امکان برگزاری مجالس مختلف همچون سال‌های گذشته فراهم نیست، اما ادامه فعالیت در عرصه فضای مجازی یک فرصت است به ویژه در سطح بین‌الملل چراکه می‌توان از گذرگاه این عرصه، اندیشه رضوی را به جهانیان معرفی کرد.

وی در پایان گفت: حضور 32 نهاد و دستگاه مختلف در کارگروه ستاد بزرگداشت دهه کرامت خود گواهی بر اهمیت این دهه در عرصه فرهنگ‌سازی دارد، بنابراین انتظار می‌رود کارگروه‌های مختلف با تأسی به سیره حضرت ثامن الحجج(ع)، برنامه‌هایی متناسب با گروه‌های سنی تهیه کرده و از فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

کلمات کلیدی: دهه کرامت 1400