ترویج فرهنگ رضوی آداب خاصی دارد/از دریچه هنر بُعد روحانی و تحول افراد را شکل دهیم
ترويج فرهنگ رضوي آداب خاصي دارد/از دريچه هنر بُعد روحاني و تحول افراد را شکل دهيم

ترویج فرهنگ رضوی آداب خاصی دارد/از دریچه هنر بُعد روحانی و تحول افراد را شکل دهیم

حسام‌الدين سراج، با اشاره به اينکه ظرفيت‌هاي فراواني براي معرفي فرهنگ رضوي از طريق هنر وجود دارد، گفت: اين مساله آداب خاصي دارد، بايد از دريچه هنر بُعد روحاني و تحول افراد را شکل دهيم.
شناسه خبر : 27943 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۲

«حسام الدین سراج» خواننده موسیقی سنتی که تصنیف‌هایش سبک و مخاطبان خاص و همیشگی خود را دارد، در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت اظهار کرد: بزرگداشت این ایام از اهمیت برخوردار بوده و واقعیت این است که مردم درحال حاضر نیاز شدیدی به آرامش روحی دارند و این دهه و همه ایام مناسبت‌های مذهبی از الطاف خداوند به بندگانش است.

این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد: امام رضا(ع) عالم ترین و به روز ترین انسان زمان خود بود و همین مورد نشان‌دهنده کمالات و کرامت آن حضرت محسوب می شود. در جامعه امروزی که مردم مشکلات مختلف و غم نان دارند بیش از پیش نیاز به این ارتباط روحی و تاثیرپذیری از سیره آن امام همام دارند؛ گرامیداشت این ایام قدمی در راستای تحقق این مساله است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از روح و روان می شود ناخود آگاه به یاد هنر می افتیم. موسیقی تاثیر گذار ترین قالب هنری است. من به عنوان یک سازنده موسیقی، زمانی که می خواهم اثری را بسازم یا زمانی که می خواهم به عنوان خواننده اثری را خلق کنم باید جامعه هدفی را برای خودم متصور شوم، شاید فردی که اثر ساخت من را می شنود کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشند، بنابراین می‌خواهم با این اثری که برای امام رضا می سازم (ع) این فرد را متحول کنم، پس این اثر باید دریچه‌ای بشود که باعث ارتباط این فرد با امام رئوف شود.

سراج تصریح کرد: هنر تعریف خاصی دارد اما زوایای متفاوت و متعددی دارد؛ بله اگر در تعریف عام هنر بگوییم ظرفیت های بسیاری برای فعالیت درا ین حوزه داریم؛ اعم از موسیقی که شاخه کار من است و  چه سایر هنرهای دیگر از جمله تجسمی، نقاشی، خطاطی که اگر درقالب مسابقه برگزار شوند بسیار بااقبال عمومی رو به رو می شوند.

وی گفت: اشاعه فرهنگ رضوی آداب و شیوه خاصی دارد در کنار اینکه می تواند فقط با یک برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب تاثیرگذاری خیلی خوبی داشته باشد.