برگزاری جشن های دهه کرامت با تجلیل از «دختران آفتاب» در کانون‌های مساجد گیلان
برگزاری جشن های دهه کرامت با تجلیل از «دختران آفتاب» در کانون‌های مساجد گیلان

برگزاری جشن های دهه کرامت با تجلیل از «دختران آفتاب» در کانون‌های مساجد گیلان

حجت‌‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های دهه کرامت با هدف تبیین فرهنگ رضوی در مساجد گفت: برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های مساجد گیلان با تجلیل از دختران نمونه در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1064501 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و بهره‌گیری مناسب از این ایام جهت ترویج فرهنگ رضوی بر ضرورت برنامه‌ریزی مطلوب جهت گرامیداشت این ایام به ویژه در مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و با ولادت امام رضا(ع) پایان می‌یابد افزود: ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان با حضور ۱۸ دستگاه استان، ۸۹ مصوبه برای دستگاه‌های مختلف مرتبط با دهه کرامت مصوب کرده است که در این دهه که میلاد سه فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) یعنی حضرت معصومه(س)، احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) است، اجرا می‌شود.

 

وی بر محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین‌های بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد و بیان داشت: روزهای این دهه با توجه به شعار سال نام‌گذاری شده که متناسب با این نامگذاری‌ها، برنامه‌های متنوعی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کانون‌های مساجد گیلان، آغازگر این برنامه‌ها را ذکر صلوات خاصه و زیارت حضرت معصومه(س) در مساجد با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) عنوان کرد.

 

وی از تجلیل از دختران نمونه با عنوان «دختران آفتاب» با برگزاری جشن روز دختر در مساجد خبر داد و اذعان کرد: برگزاری تور مجازی زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم توسط اعضای فهما در گیلان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

به گفته رضوانی‌نژاد اجرای سرود در میادین و پیاده راه های فرهنگی با عنوان «آواهای کریمانه»، تهبه و تولید محتوا توسط اساتید حوزه و دانشگاه، تهیه و توزیع نماهنگ، نورافشانی و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی، برافراشتن پرچم امام رئوف در برخی مناطق شهری و ... از جمله برنامه هایی هست که با همکاری کانون‌های مساجد استان و مراکز مختلف فرهنگی در این دهه اجرا می‌شود.

 

وی رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در دهه کرامت را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: جهاد بچه‌های مسجد در دستگیری از نیازمندان تا ریشه‌کنی این ویروس همچنان ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد قرائت زیارت امین‌الله در کانون‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تور مجازی زیارتی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، قرائت زیارت امام رضا(ع) و صلوات خاصه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در این ایام برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 84