بچه مسجدی ها در تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت 
بچه مسجدی ها در تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت 

بچه مسجدی ها در تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت 

مجید خوبی زاده گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تبیین سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی، کرده و همچنین مسابقات نقاشی و دلنوشته خطاب به امام رئوف نیز برگزار می کنند.
شناسه خبر : 1064454 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۵۶

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت و لزوم استفاده از این فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، گفت: امسال دهه کرامت از شنبه ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا یکم تیرماه ادامه دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همچون سال های گذشته یکسری ویژه برنامه برای اجرا در این دهه تدارک دیده اند.


دبیر ستاد دهه کرامت جنوب کرمان در تشریح این برنامه ها، افزود: البته با توجه به شرایط کرونایی عمده برنامه های دهه کرامت در بستر فضای مجازی برگزار می شود.


وی در تشریح برنامه های کانون ها در دهه کرامت، بیان کرد: بر همین اساس کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تبیین سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی، کرده و همچنین مسابقات نقاشی و دلنوشته خطاب به امام رئوف نیز برگزار می کنند.


خوبی زاده ابراز کرد: پخش صلوات خاصه و زیارت نامه حضرت معصومه (س) در شب میلاد این بانوی کریمه از گلدسته های مساجد شاخص یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان ادامه داد: همچنین قرار است گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت که از گروه های سرود کشوری است در دهه کرامت اجراهای پاتوقی داشته باشد.


وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون های مساجد جنوب کرمان، اجرای پویش به تو از دور سلام است که بر همین اساس اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد صلوات خاصه امام رضا (ع) را قرائت کرده و کلیپ آن را در فضای مجازی منتشر می کنند.


خوبی زاده تاکید کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا عاشقان امام هشتم از فیض زیارت در دهه کرامت محروم هستند بنابراین  پویش به تو از دور سلام با هدف زیارت از راه دور اجرا می شود.


دبیر ستاد دهه کرامت جنوب کرمان اضافه کرد: علاوه بر این نیز در شب میلاد امام رضا (ع) راس ساعت ۲۰ صلوات خاصه آن حضرت از گلدسته های مساجد پخش می شود.


وی عنوان کرد: طرح شنبه های کتاب نیز به رویکرد معرفی کتاب هایی از زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود و طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با تجلیل از خانواده های معظم شهدا در این دهه تداوم می باید.


خوبی زاده در خاتمه یادآور شد: فضاسازی مساجد و چراغانی محلات متناسب با این اعیاد، تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین اجرای طرح کمک مومنانه از سایر برنامه هایی است که کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در دهه کرامت اجرا می کنند.

پایان پیام/ 586