انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین کانون های مساجد گیلان و پلیس فتا
انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین کانون های مساجد گیلان و پلیس فتا

انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین کانون های مساجد گیلان و پلیس فتا

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد از انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان(ستاد فهما) و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان(فتا) خبرداد.
شناسه خبر : 1064416 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۲

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد » با تاکید بر تعامل بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان‌های مختلف به منظور پیشبرد اهداف و احیا کارکردهای مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: امروزه با توجه به گسترش بهره‌گیری از فضای مجازی که با شیوع کرونا تشدید یافت، نیازمند ایجاد فرهنگ مناسب در راستای استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی هستیم تا بتوانیم این فضا را برای فعالیت همگان امن‌تر کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی ستاد فهمای گیلان با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان گیلان(فتا) خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای مدیریت چالش‌های فضای مجازی به دلیل تعداد بالای کاربران و تنوع موضوعات و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات منعقد شده است.

 

وی آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه ذکر کرد و بیان داشت: این آموزش‌ها در فضای مجازی با رویکرد ارتقا فرهنگ، مهارت و دانش کاربران فضای مجازی و پیشگیری از حوادث احتمالی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خانواده آنان برگزار می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید گام‌های محکم‌تری در جهت کاهش آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برداشت خاطرنشان ساخت: کانون‌هایی که دارای شرایط لازم جهت برگزاری جلسات آموزشی فوق هستند، می‌توانند در جلسات شرکت کنند.

 

 

پایان پیام/ 84