کانون های مساجد جهرم میزبان عزاداران در رثای رئیس مذهب جعفری بود
کانون های مساجد جهرم میزبان عزاداران در رثای رئیس مذهب جعفری بود

کانون های مساجد جهرم میزبان عزاداران در رثای رئیس مذهب جعفری بود

نعمت اللهی گفت: آیین های عزاداری و سوگواری حضرت امام صادق (ع) با سخنرانی و مرثیه خوانی به میزبانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1063448 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۵

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: امسال این ایام با رویدادهایی همچون سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد مقارن شده که رنگ و بویی معنوی به مجالس سوگواری بخشیده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: در جهرم نیز این ایام با سالروز ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان تقارن پیدا کرده و این مناسبت نیز برای مردم این شهر یادآور روزهای سخت از دست دادن پدر معنوی شهرشان است.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: بزرگداشت این ایام در 2 برنامه ویژه اهالی مسجد و نوجوانان مسجدی با سخنرانی حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار شد.

 

نعمت اللهی ادامه داد: مرثیه خوانی و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) عضو کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» از دیگر برنامه های این محافل بوده است.

 

وی به دیگر برنامه های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: آیین سوگواری به همین مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» با سخنرانی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) در شب گذشته برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ادامه داد: در این برنامه «علیرضا عطایی» ذاکر اهل بیت (ع) و عضو این کانون فرهنگی و هنری به مرثیه سرایی پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آیینی با سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم، یاد و خاطره آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان گرامی داشته شد.

 

نعمت اللهی اضافه کرد: این مراسم شب گذشته به همت کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» و با حضور پرشور مردم مومن و ولایی جهرم برگزار شد.

 

وی گفت: همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) آیین های دیگری در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» و «دوستان آسمانی» برگزار و اهالی مسجد در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به اینکه دیگر کانون های فرهنگی و هنری در این شهرستان نیز در این ایام میزبان مومنان مسجدی در رثای امام صادق (ع) بودند، از عوامل و دست اندرکاران این مراسم ها و حضور پر شور مردم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روشن نگاه داشتن مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) همکاری کرده اند، قدردانی کرد.

 

 

پایان پیام/ 691