توانمندسازی کانون‌های مساجد در عرصه هنر از جمله برنامه‌های محوری ستاد فهما در سال 1400
توانمندسازي کانون‌هاي مساجد در عرصه هنر از جمله برنامه‌هاي محوري ستاد فهما در سال 1400
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

توانمندسازی کانون‌های مساجد در عرصه هنر از جمله برنامه‌های محوری ستاد فهما در سال 1400

سعادتي با اشاره به برگزاري نشست مشورتي شوراي مناطق ستاد فهما اظهار کرد: در اين جلسه توانمندسازي در عرصه فعاليت‌هاي هنري کانون‌ها به عنوان يکي از برنامه‌هاي پش رو ستاد فهما در سال 1400 مطرح شد.
شناسه خبر : 27760 تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست مشورتی شورای مناطق ستاد فهما با محور منطقه یک، صبح امروز چهارشنبه 12 خرداد به میزبانی استان سمنان و با حضور مدیران ستادی از استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، در بستر فضای مجازی برگزار شد؛ «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما نیز در این نشست طی برقراری ارتباط زنده تصویری به بیان نکات مرتبط با فعالیت‌های کانون‌ها در عرصه‌های مختلف پرداخت که به منظور تبیین مطالب مطرح شده در این نشست و اهداف آن با وی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم:

سعادتی در ابتدای مباحث خود با بیان اینکه نشست‌های مشورتی شورای مناطق نقش موثری را در برنامه‌ریزی، نظارت و جاری‌سازی سیاست‌های ستاد فهما ایفا می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس ستاد فهما و رویکرد شورای معاونین، سلسله جلساتی به صورت مستقیم با استان‌های مختلف برگزار شده و ذیل مشورت و همفکری تصمیم‌گیری می‌شود تا برنامه‌هایی که قرار است در سطح استانی اجرا شود کامل و جامع باشد و از سوی دیگر کانون‌ها بتوانند از آن بهره مند شوند؛ این رویکرد منجر به اعمال سیاست‌های بالادستی و اقتضائات استانی و بومی در طراحی فعالیت‌ها خواهد شد، یعنی همان هدفی که در برگزاری این جلسات دنبال می شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: در جلسه امروز نیز سه محور در دستور کار قرار گرفت؛ اولین محور ارتقای کیفی و کارآمدسازی فعالیت‌های کانون‌های مساجد که امسال جزو یکی از رویکردهای اصلی ستاد عالی قرار گرفته است؛ سال گذشته طرح ملی ایران قوی به همت ستاد فهما برگزار شد که یکی از اهداف برگزاری این طرح ساماندهی و نظام‌بخشی به فعالیت‌ها بود.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی فعالیت‌های کانون‌ها، تربیت نیروی انسانی و کادر هنرمند و فرهنگی در کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های محوری ستاد فهما به شمار می‌رود، گفت: این مهم به منظور شکوفایی و توانمندسازی اعضای کانون‌ها در دستور کار قرار گرفته و نکته مهم آن است که در تمامی این سلسله فعالیت‌ها پیوند با مسجد تعریف شده است. برای مثال اجرای سرود، اجرای نمایش‌های میدانی، اکران فیلم و ... با رویکرد مسجدمحوری و محله‌محوری خواهد بود. طبیعتا ارتقای نیروی انسانی و برنامه‌ها منجر به ارتقای کیفی کانون‌ها در سراسر کشور خواهد بود.

سعادتی افزود: محور دوم در این جلسه که در بستر فضای مجازی فضای برگزار شد، آسیب‌شناسی فهمای 1399 بود که با عنوان طرح ملی ایران قوی برگزار شد، در این جلسه نقاط قوت و ضعف طرح مورد بررسی قرار گرفت. 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تصریح کرد: اما محور سوم در این جلسه بررسی این مساله بود که از طریق چه راهکاری جایگاه ستادهای استانی در بحث ساماندهی و حمایت از کانون‌ها پررنگ‌تر شده و از سوی دیگر شاهد تعامل و ارتباط پررنگ تر کانون‌ها و ستاد‌ هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها باشیم تا از رهگذر این مهم در راستای سیاست تمرکززدایی و برون‌سپاری، فعالیت‌ها را سامان ببخشیم.

کلمات کلیدی: سعيد سعادتي