افزایش همکاری ستاد فهما تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان
افزايش همکاري ستاد فهما تهران و مرکز رسيدگي به امور مساجد اين استان

افزایش همکاری ستاد فهما تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد این استان

طي نشست مشترک ميان مدير ستاد فهما و سرپرست مرکز رسيدگي به امور مساجد استان تهران، نسبت به افزايش همکاري و تعامل در عرصه فعاليت‌هاي مسجدي تاکيد شد.
شناسه خبر : 27688 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، نشست مشترک مدیر ستاد فهما و سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران 8 خرداد در محل ساختمان محراب برگزار شد.

«حسین براتی» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: هدف ما ایجاد تعامل مضاعف و هماهنگی میان مجموعه‌های فرهنگی به ویژه دستگاه‌هایی است که وابستگی به مساجد دارند تا از گذرگاه این مهم در راستای رشد و اعتلای کمی و کیفی فعالیت‌های مسجدی از یک سو و همچنین جذب جوانان به مساجد تاثیرگذار باشیم.

سرپرست ستاد فهما استان تهران افزود: در رابطه با فرآیند فعالیت و تاسیس کانون ها در مساجد یکی از مسایل مهم اولویت قرار دادن نظر امام جماعت مسجد است، چرا که براساس بیانات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) مدیر مسجد امام جماعت است، در نتیجه تمام تلاش ما در مجموعه ستاد فهما، تقویت جایگاه ائمه جماعات بوده و کانون ها به عنوان یک همیار در خدمت ائمه جماعات هستند.

وی گفت: در سطح استان تهران بالغ بر ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستند که فعالیت این کانون ها در سامانه ملی بچه های مسجد ثبت و براساس نوع فعالیت امتیازدهی صورت می گیرد.

سرپرست ستاد فهمای تهران در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به موقعیتی که دارد می تواند اثر گذاری مستقیمی در جذب جوانان به مساجد داشته باشد وکانون های فرهنگی هنری مساجد تمام توان خود را جهت همیاری و مشارکت با این مجموعه انقلابی خواهد گذاشت.

براتی گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد از سال ۱۳۹۸ اقدام به برگزاری طرح ملی فهما در سراسر کشور کرد که طی آن کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با مشارکت ائمه جماعات توانستند امتیازهای قابل قبولی راکسب کنند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام «تختی پور» سرپرست اداره کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران اقدام به معرفی سامانه ملی بچه های مسجد به حاضرین در جلسه نمودند.

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام «حسین محمد ابراهیم» طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل بالایی که ستاد فهمای تهران دارد می توان قدم های خوبی جهت ارتقای سطح کیفی و کمی مساجد برداشت.

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: سیاست مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۰ ایجاد بستری برای حضور خانواده ها در مساجد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جهت ایجاد مسجد طراز انقلاب است.

گفتنی است در ادامه این نشست حکم عضویت حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم در شورای هماهنگی کانون های مساجد استان تهران که به امضای «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود تقدیم وی شد.