مراسم سالروز فتح خرمشهر در کانون‌ «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد
مراسم سالروز فتح خرمشهر در کانون‌ «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم سالروز فتح خرمشهر در کانون‌ «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

شفیعی گفت: مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالگرد عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون منتظران ظهور کازرون برگزار شد.
شناسه خبر : 1060259 تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۱۱

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالگرد عملیات «بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون منتظران ظهور کازرون برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: تاریخ معاصر ایران روزهای سرنوشت ساز زیادی را در خود ثبت کرده است، اما روز سوم خرداد سال 61، یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ ساز و عزت آفرین برای ملت بزرگ ایران اسلامی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه سوم خرداد در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نماد استقامت، ایثار و پیروزی است، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان با نثار خون خود امنیت و آسایش را برای همه ما به وجود آوردند و امروز هم از حق قانونی و مسلم ملت بزرگ ایران با اقتدار دفاع خواهند کرد.

وی، حماسه آزادی خرمشهر را یکی از صفحات زرین تاریخ ملت ایران دانست و گفت: اخلاص و عمل صالح رمز موفقیت رزمندگان در عملیات «بیت المقدس» بود و رمز اعتلای نام خرمشهر، وحدت و یکپارچگی مردم در واقع بزرگترین قدرت در برابر دشمن است.

شفیعی با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی کشور دستاورد فداکاری های شهدا و ایثار رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی است، ابراز داشت: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی به وقوع پیوست و در واقع شرایطی را فراهم کرد که رزمندگان اسلام توانستند بر سرنوشت جنگ مسلط شده و در یک رویداد عظیم تاریخی با عنوان دفاع مقدس، نظام نوپای انقلاب اسلامی را حفظ کرده و تعالی ببخشند.

وی، بازخوانی و ترسیم رویداد سرنوشت‌ساز فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز به ویژه حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور این مرزو بوم در آن مقطع تاریخی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار نظام، تضمین استقلال ایران، رسیدن به خودباوری در قدرت دفاعی، ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح و پشتیبانی از ولایت و رهبری شد.

شفیعی با اشاره به اینکه از ظرفیت شبکه‌های مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت نباید غافل شد، خاطر ‌نشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای والامقام و قدردان خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز باشیم و امروز باید نسل نوجوان و جوان ما با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ابعاد مختلف دفاع مقدس و فداکاری‌های آن دوران آشنا شوند.

لازم به ذکر است تجلیل از خانواده معظم شهدا و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

پایان پیام/ 130