تربیت فیلم‌سازان جوان مسجدی دستاورد جشنواره طنین در فتح‌الفتوح گام دوم انقلاب اسلامی
تربيت فيلم‌سازان جوان مسجدي دستاورد جشنواره طنين در فتح‌الفتوح گام دوم انقلاب اسلامي
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

تربیت فیلم‌سازان جوان مسجدی دستاورد جشنواره طنین در فتح‌الفتوح گام دوم انقلاب اسلامی

سعادتي، با بيان اينکه امام راحل تربيت نسل جوان انقلابي را فتح الفتوح انقلاب دانست، اظهار کرد: تربيت نسل جوان از فيلم‌سازان در گام دوم انقلاب مي‌تواند از دستاوردهاي جشنواره طنين در راستاي اين فتح الفتوح باشد.
شناسه خبر : 27426 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، داوری آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» صبح امروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور هیات داوران متشکل از «جهانگیر الماسی»، «الله قلی نظری»، «مسعود امامی «فرهاد قائمیان»، «انسیه شاه حسینی» «حسن قهرمانی» صورت پذیرفت.

«سعید سعادتی»، طی دیدار با داوران چهارمین جشنواره طنین مسجد، طی سخنانی اظهار کرد: در سال 1399 تعداد 25 هزار و 500 مسجد در سراسر کشور دارای کانون فرهنگی هنری بودند که بخش مهمی از این کانون‌ها در عرصه هنر فعالیت و اهتمام جدی داشتند.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما، ادامه داد: ما برای ساماندهی فعالیت‌های مختلف ستاد فهما سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق را در سامنه بچه‌های مسجد طراحی کرده‌ایم که یکی از این رواق‌ها هنر بوده و شامل چهار بخش فیلم، سرود و نمایش و ترنج می‌شود.

وی با بیان اینکه التزام‌بخشی شعار رواق هنر در سال گذشته بود، تصریح کرد: انتخاب این شعار از آن جهت بود که تلاش کردیم استعدادها، فعالیت‌‌ها و طرح‌های مخلتف را از سراسر کشور از شهرستان‌ها و روستاها شناسایی و دسته بندی کنیم.

سعادتی در ادامه اظهار کرد: اما امسال شعار کیفی‌سازی را در راستای تحقق سه هدف «شبکه سازی»، «توانمندسازی» و «تولید و اکران» برنامه‌ریزی انتخاب کردیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه بررسی ارتباطات فیلم‌سازان در نقاط مختلف کشور از اهداف ما در طراحی رواق هنر و برگزاری جشنواره طنین مسجد است، تصریح کرد: از سوی دیگر مولفه توانمندسازی را به شکل جدی در رواق هنر و جشنواره طنین مسجد دنبال می‌کنیم؛ از جمله اقداماتی که در این عرصه مدنظر داریم شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هنری در راستای رفع این آسیب ها است؛ ضمن اینکه به دنبال آن هستیم که آثار رسیده به جشنواره به محله اکران برسد.

وی افزود: چهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، خرداد ماه در استان گلستان به کار خود پایان می‌دهد، نکته قابل توجه اینکه این رویداد و کار مهم به همت کانون فرهنگی هنری طنین از استان گلستان کلید خورد و امروز تبدیل به یک جشنواره ملی شده است. مساله آن است که فعالیت در عرصه هنر در مساجد بلندنظری می‌خواهد که همکاران و دوستان ما در استان گلستان از این چنین نگاه بلندی برخوردار هستند.

سعادتی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره طنین مسجد با رشد دوبرابری در دوره چهارم همراه بود، خاطر نشان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز رشد 98 درصدی را تجربه کردند به گونه‌ای که امسال تعداد هزار و 54 اثر در رشته های مختلف از سراسر کشور ارسال شد.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله نهادهای بسیار فعال در جشنواره مسجد از جمله فیلم کوتاه و فیلم‌نامه نویسی بوده  و از سوی دیگر در بخش‌های مختلف آثار متعددی از این کانون‌ها به مرحله داوری رسیده است.

سعادتی در پایان با بیان اینکه امام راحل تربیت نسل جوان انقلابی را فتح الفتوح انقلاب دانستند، تصریح کرد: تربیت نسل جوان از فیلمسازان در گام دوم انقلاب می‌تواند از دستاوردهای جشنواره طنین در راستای این فتح الفتوح باشد.