جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه تولید فیلم‌های دینی است
جشنواره طنين مسجد بسترساز ارايه نگاهي نوين در عرصه توليد فيلم‌هاي ديني است

جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه تولید فیلم‌های دینی است

شاه‌حسيني، با اشاره به تاثير برگزاري جشنواره فيلم کوتاه طنين مسجد در سطح کشور به ويژه در روستاها گفت: اين جشنواره بسترساز ارايه نگاهي نوين در عرصه توليد فيلم‌هاي ديني است.
شناسه خبر : 27425 تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۲

«انسیه شاه‌حسینی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به روند رو به رشد جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» اظهار کرد: این اتفاق در عرصه هنر می‌تواند منجر به نتایج پرباری شود چراکه مسئولان جشنواره اهتمام جدی نسبت به برپایی و توسعه آن دارند. 

این کارگردان افزود: بخت با من یار بود که از اولین دوره رویداد ملی فهما و جشنواره‌های هنری مرتبط با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد همکاری مستمر با مجموعه مذکور داشتم و در بخش‌های مختلف داوری کرده‌ام، در نتیجه فیلم‌ها، فیلمنامه‌ها و انیمیشن‌های مختلفی را از ابتدا دیدم و با توجه به روند رو به رشدِ سطحی کیفی آثار، اطمینان دارم که این جشنواره آینده موفقی را پیش رو دارد.

داور چهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد تصریح کرد: با وجودی که با جشنواره نسبتا کوچک و جمع و جوری مواجهیم اما بهترین وصف در مورد ثمره و نتیجه این رویداد هنری این ضرب‌المثل است: «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»، واقعیت آن است که هرسال آثار ارسالی بهتر شدند و مشکلات سال قبل را ندارند. هر سال حرف جدید و کارهای دقیق‌تری را در این جشنواره می بینیم.

شاه‌حسینی همچنین با اشاره به اهمیت تولید در عرصه رسانه و هنر افزود: یکی از نکات قابل توجه در جشنواره طنین مسجد این بود که تعدادی از فیلم‌نامه‌های سال گذشته را امسال در قاب تولید فیلم در جشنواره مشاهده کردم که نشان از جدیت کار و توجه به امر تولید و مهمتر از آن حمایتی است که از سوی ستاد فهما از آثار بچه‌های مسجد می‌شود.

وی ادامه داد: همه فیلمسازان بالاخره از یک نقطه کار خود را شروع کردند، فیلم‌سازان این جشنواره نیز از مسجد آغاز کردند و از آنجایی که کانون‌های مساجد انشعاب وسیعی در سراسر کشور داشته و در کوچکترین روستاها نیز حضور دارد، طبیعتا فرصت و بستری مناسب برای انتقال تجربه‌ها و رقم زدن کاری وسیع در عرصه فیلم سازی در این جشنواره رقم خورده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه مأوای مسجدی این جشنواره یک امتیاز محسوب می‌شود، گفت: از اول انقلاب اسلامی نیز مساجد بسیار فعال بودند و در واقع مرکز تمامی اقدامات و فعالیت‌ها به شمار می رفتند، از اعزام به جبهه تا تهیه ارزاق عمومی و مسایل فرهنگی. اکنون بسیاری از اساتید دانشگاه در عرصه هنر و ادبیات کسانی هستند که روزگاری در مسجد فعالیت فرهنگی داشتند.


وی افزود: با توجه به این مساله به نظرم دورنمای این جشنواره روشن است به ویژه که امسال بخش روستایی نیز به جشنواره اضافه شد؛ من به عنوان یک معلم که به سراسر ایران سفر داشتم و روستاهای کوچک و بزرگی را به چشم دیدم معتقدم که برگزاری این جشنواره در سطح روستاها تاثیر بسزایی بر مقوله فرهنگی می‌گذارد، همین که اهل روستا بدانند که در این رویداد فرهنگی جایگاهی ویژه به آنها اختصاص یافته است، می‌تواند زمینه‌سازی و انگیزه برای فعالیت نوجوانان و جوانان روستایی فراهم شود.


این کارگردان گفت: با حمایتی که امروز از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی شاهد هستیم معتقدم در آینده شاهد تربیت فیلمسازان حرفه ای برخاسته از مسجد خواهیم بود.

کلمات کلیدی: طنين مسجد