تقارن دهه کرامت و انتخابات؛ فرصتی برای مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور
تقارن دهه کرامت و انتخابات؛ فرصتي براي مشارکت حداکثري مردم در تعيين سرنوشت کشور
رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت؛

تقارن دهه کرامت و انتخابات؛ فرصتی برای مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به تقارن دهه کرامت و برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري اظهار کرد: اين اتفاق و همزماني فرصتي براي تبليغ و جلب مشارکت حداکثري مردم براي تعيين سرنوشت خودشان است.
شناسه خبر : 27396 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست مجازی دستگاه‌ها و کارگروه‌های عضو در ستاد بزرگداشت دهه کرامت ظهر امروز دوشنبه 28 اردیبهشت در بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه فعالیت در این عرصه و برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود اقدامی در راستای اعتلای نام و سیره اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: امسال دهه کرامت با انتخابات ریاست جمهوری تقارن دارد، لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بر اساس وظیفه شرعی خودمان باید همه را به حضور حداکثری در انتخابات توصیه کنیم اما پر واضح است که نباید از فضای دهه کرامت به عنوان تریبون انتخابی، له یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت افزود: آنچه که اهمیت دارد آن است که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور حداکثری مردم تلاش شود به این معنا که مردم خودشان در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند، بنابراین در عرصه مذکور نه تنها باید تبلیغ شود که باید از موقعیت‌های مختلف برای ورود و حضور پرشور افراد در انتخابات استفاده کنیم چراکه ممکن است با توجه به وجود برخی نا به سامانی‌ها، دشمن در صدد ایجاد موانعی باشد، با این وصف وظیفه ما دعوت همه مردم به حضور حداکثری در این عرصه بدون جانبداری از هیچ کدام از کاندیدا است.

وی در ادامه به اهمیت عرصه بین‌الملل و اتفاقاتی که در فلسطین رخ داده است، گفت: قتل‌عامی که در چند روز اخیر رخ داده است بی سابقه بوده و بسیاری از کودکان و نوجوانان فلسطینی در آن به شهادت رسیدند؛ ما نمی‌توانیم بگوییم عاشق امام رضا(ع) هستیم و دهه کرامت را در ایران برگزار می‌کنیم اما نسبت به این مساله توجهی نکنیم. بنابراین از اعضا و فعالان در عرصه بین‌الملل درخواست می‌کنم برای دفاع از آموزه‌های رضوی با تکیه بر مباحث دفاع از مظلوم تمهیدات لازم را بیندیشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه به فعالیت و اهتمام ستادهای استانی دهه کرامت تاکید کرد و افزود: با توجه به آنچه که اشاره شد انتظار می‌رود در سطح استان‌ها شاهد فعالیت مضاعفی باشیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به رنگ‌بندی‌های اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا، فعالیت‌ها ادامه یابد.


رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در ادامه نسبت به استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: همچنین تمرکز و توجه بر فعالیت‌های اعتاب چهارگانه و حمایت از برنامه‌های آنها از سوی سایر دستگاه ها، بهره‌مندی از رهنمودهای نمایندگان ولی فقیه در سطح استان ها از مواردی است که باید در این ایام ذیل فعالیت ها مورد توجه باشد.


«محمدحسین عبداللهی»، در این نشست مجازی با بیان اینکه برگزاری 20 جلسه با حضور اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت سال 1400 پیش‌بینی شده است، افزود: تلاش ما در شورا این بود که نظر اعتاب مقدسه در راستای برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در اولویت باشد که در این راستا هر سه‌شنبه جلسات شورا با میزبانی یکی از اعتاب مقدسه برگزار می‌شود.


همچنین در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن آمره» مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به سند محتوایی دهه کرامت و جلسات کارگروهی که در راستای تدوین این سند برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم از یک هفته قبل از آغاز دهه کرامت به جمع‌بندی نهایی برسیم؛ در این راستا با مشورت با آستان‌های مقدس رضوی، شاهچراغ، شاه عبدالعظیم(ع)، توانستیم به جمع بندی‌هایی در رابطه با شعار دهه کرامت برسیم.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه به اهمیت حضور فعالیت‌های نهادها در دهه کرامت و در فضای رسانه‌ای، گفت: طراحی ویدئوهای مرتبط، موشن گرافی، بزگراری مسابقات از جمله اقداکات تاثیرگذار در این عرصه است تا از این گذرگاه شعار روزها نیز در معرض دید مردم باشد.

وی ادامه داد: جریان‌سازی بین‌المللی، معرفت‌زایی و تاثیرگذاری، خلاقیت و نوآوری، نشاط‌‌ ‌آوری، بصیرت‌افزایی از جمله مواردی است که در راستای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید مورد توجه باشد؛ ضمن اینکه حمایت حداکثری از جریان انقلاب در مقابل جریان سکولار و غرب گرا، هم‌افزایی حداکثری میان اعتاب مقدسه، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، همسو کردن دغدغه های دینی مذهبی مخاطبان با دغدغه های سیاسی اجتماعی و به ویژه تلاش در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از جمله مواردی است که در این عرصه باید به آنها توجه شود.

در ادامه این نشست، «مرتضی طاهریان» ضمن قدردانی از اعتاب مقدسه به عنوان رکن اصلی و پشتیبان کننده دهه کرامت اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در جلسات آتی اعضای شورا علاوه بر بحث نسبت به برنامه‌های پیش رو و فعالیت‌های عمومی، در مورد برنامه‌های خود نسبت به بزرگداشت یکی از حضرات معصومین و امامزادگان مرتبط با این ایام اطلاع رسانی و گزارش کار داشته باشند و متقابلا آستان مقدس مربوط نیز انتظارات خود را از دستگاه ها اعلام کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما ادامه داد: توجه به مناسبت‌های دیگری که در این ایام وجود دارد نیز از جمله مواردی است که انتظار می‌رود اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برای آن برنامه ریزی داشته باشند، مناسبت‌هایی نظیر هشتم شوال که مصادف با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع است، 15 شوال وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و 25 شوال شهادت امام جعفر صادق(ع) که انتظار می‌رود ذیل اقدامات این ایام مورد توجه باشد.


همچنین «سید جواد رفائی» با اشاره به برنامه‌های کارگروه هنری شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: با همراهی نمایندگی‌های حوزه هنری، نهادهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تحادیه انجمن‌های اسلامی و برخی مراکز و نهادهای دیگر تلاش داریم تا در این عرصه فعالیت‌های جامعی داشته باشیم.

 

مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: در حال جمع آوری بانکی جامع متشکل از کلیه فعالیت‌ها و ابعاد فرهنگی هنری و اقتصادی مرتبط با امام هشتم در دهه کرامت و در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هستیم تا از این رهگذر افرادی که علاقه مند به کسب اطلاع در مور امام رضا(ع) هستند به این بانک مراجعه کنند؛ در این راستا خواستار آن هستیم تا مجموعه‌های مختلف برای تکمیل شدن اطلاعات این بانک، کلیه برنامه ها اعم از جشن‌های مردمی، عکس و گزارش، فیلم، کلیپ کوتاه و ... را در اختیار ما قرار دهند تا به نام خودشان در مجوعه بانک جامع اطلاعات رضوی بارگذاری شود.

وی در ادامه از فضاسازی شهری در دهه کرامت به همت بنیاد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی امکان برگزاری برنامه ها و فعالیت های حضوری نیست لذا حضور در نمای شهری از جمله اتفاقات مهم است که در این راستا با هماهنگی شهرداری ها، و وزارت کشور در صدد تحقق این مهم هستیم تا آثار هنری مرتبط با امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع)، حضرت شاهچراغ در دیدگان مردم قرار بگیرند.

کلمات کلیدی: دهه کرامت