حضور هشت حافظ قرآنی از کانون‌های مساجد خراسان شمالی در طرح سراسری تربیت معلم
حضور هشت حافظ قرآني از کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي در طرح سراسري تربيت معلم

حضور هشت حافظ قرآنی از کانون‌های مساجد خراسان شمالی در طرح سراسری تربیت معلم

هشت تن از حافظان قرآني فعال در کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي آماده حضور در طرح سراسري تربيت معلم حفظ قرآن کريم شدند.
شناسه خبر : 27326 تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۳

«هاشم شیرازیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از ثبت نام هشت تن از حافظان قرآنی عضو کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی در طرح سراسری تربیت معلم حافظ قرآن کریم خبر داد.

 

مدیر ستاد فهما استان خراسان شمالی افزود: این طرح سراسری که بهار و تابستان سال جاری برگزار می شود،  در راستای شناسايي نيروهاي مستعد کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد و تربيت آنان جهت تدريس در دوره‌هاي آموزش حفظ قرآن كريم، ايجـاد زمينـه و انگيـزه در معلّمـان تجـربي حفظ قرآن کریم به منظور استمـرار و تداوم دانش‌اندوزي در مهارت­‌هاي تدريس حفظ قرآن در سطوح علمي و تخصصي در مساجد، تعميم روش‌های بديع و انتقال مهارت­‌هاي تدريس يكپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن كريم در سطح كشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه تدوین شده با اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن انتظار مي‌رود، دانش‌آموختگان با فنون و روش­هاي نوين، علمي و تخصصي تدریس و آموزش حفظ قرآن كريم و نيز با روش­‌هاي جذب هرچه بيشتر مشتاقان حفظ كلام وحي آشنا شده و نظامي يكپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در كشور به اجرا گذارند.

 

شیرازیان شرایط انتخاب شرکت کنندگان را دارا بودن حداقل تأييديه حفظ پنج جزء قرآن كريم (ارائه مدرك آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حافظان در رشته حفظ 5 جزء يا بالاتر و يا برگزاري آزمون‌هاي ورودي معادل) و نیز قبولي در آزمون کتبی حفظ 10 جزء قرآن كريم اعلام کرد.

 

وی شکل اجرای این دوره آموزشی را به صورت در قالب دو بخش شامل حضور مجازی در کلاس­ها به صورت برخط و نیز به صورت  غيرحضوري(خودخوان) اعلام کرد و افزود: آزمون پایانی این طرح آموزشی 26 تا 31 تیرماه سال جاری برگزار می شود.