اهدای لوح تقدیر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر‌ ارزش‌های دفاع مقدس به حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی
اهداي لوح تقدير رئيس بنياد حفظ آثار و نشر‌ ارزش‌هاي دفاع مقدس به حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني

اهدای لوح تقدیر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر‌ ارزش‌های دفاع مقدس به حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی

لوح تقدير رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، از سوي سرهنگ مجيد جوشقاني، به جهت فعاليت‌هاي ستاد فهما در عرصه پاسداشت دفاع مقدس تقديم حجت‌الاسلام و المسملين ارزاني شد.
شناسه خبر : 27236 تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز شنبه 18 اردیبهشت با حضور در ستاد فهما، لوح تقدیر سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به پاس فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اقداماتی که این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال 1399 به منصه ظهور رسانده است، تقدیم حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» کرد.

سرهنگ جوشقانی در این دیدار، با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نقطه‌ای نیست که فقط در سوم خرداد ماه مورد توجه قرار بگیرد، افزود: رزمندگان در طول سال و ایام دیگر نیز عملیات‌های مختلفی داشتند در نتیجه گرامیداشت این عرصه صرفا منوط و محدود به برهه زمانی خاصی نیست. 

اما در ادامه این دیدار ، طرفین ضمن تاکید نسبت به گسترش همکاری‌ها، در رابطه با زمینه‌ها و توسعه فعالیت مشترک در عرصه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع به تبادل نظر پرداختند.

همچنین بخش دیگری از این نشست اختصاص به ارایه گزارشی از سامانه بچه‌های مسجد و فعالیت‌ها و اطلاعات کم‌نظیر و دقیقی بود که ذیل این سامانه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ارایه شده بود. 


این گزارش می‌افزاید: تقدیر از اقدام ارزشمند ستاد فهما در برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در سراسر کشور که منجر به ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و پاسداشت مقام خانواده شهدا بود، موضوع و محور مباحث مطرح شده در بخش دیگری از این نشست بود.

همچنین گسترش همکاری با خبرگزاری شبستان به منظور ورود هرچه بیشتر این رسانه در عرصه دفاع مقدس از دیگر موضوعات مورد تاکید طرفین بود که بنا شد طی تعامل مضاعف هر دو مجموعه، این مساله در سطح فعالیت‌های این رسانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اجرای ویژ‌برنامه‌های مشترک میان ستاد فهما و بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور آشناسازی هرچه بیشتر نسل نوجوان و جوان نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر مباحث طرح شده در این نشست بود.

در ادامه همچنین گزارشی از فعالیت‌های ستاد فهما در عرصه مقابله با کرونا از سوی کانون‌های مساجد ارایه شد، فعالیت‌ها و خدماتی نظیر ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تولید ماسک، توزیع بسته‌های معیشتی که هرکدام از این مولفه‌ها عملا نمایانگر کوشه‌ای از فرهنگ جهادی متاثر از دوران جنگ و همچنین حضور بچه‌های مسجد بود.

گفتنی است بخش پایانی این نشست اختصاص به حضور بچه‌های مسجد در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی داشت و همچنین تقویت این حضور، چرا که بچه‌های مسجد در سنگر خود از حریم فرهنگ و ارزش‌های دینی دفاع کرده و این گونه با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می ایستند.