تولید سرود سه زبانه‌‌ی «ریشه ظلم» به مناسبت روز جهانی قدس/ استفاده بچه‎‌های مسجد از هنر در مبارزه با صهیونیسم
تولید سرود سه زبانه‌‌ی «ریشه ظلم» به مناسبت روز جهانی قدس/ استفاده بچه‎‌های مسجد از هنر در مبارزه با صهیونیسم

تولید سرود سه زبانه‌‌ی «ریشه ظلم» به مناسبت روز جهانی قدس/ استفاده بچه‎‌های مسجد از هنر در مبارزه با صهیونیسم

سعادتی با ابیان اینکه بچه‌های مسجد همه ساله از ابزار فرهنگ و هنر برای به تصویر کشیدن اهمیت روز جهانی قدس بهره می‌گیرند، گفت: امسال نیز سرود «ریشه ظلم» به همت بچه‌های کانون فرهنگی هنری ‌«امام سجاد(ع)» به سه زبان تولید شده است.
شناسه خبر : 1054323 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۱

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس به ابتکار امام خمینی(ره)، هر ساله اهمیت قدس شریف و سرزمین های اشتغالی برای جهان اسلام و ضرورت هم افزایی و وحدت مسلمانان برای رهایی آن را یادآور می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور (فهما) ادامه داد: مصادره نخستین قبله مسلمانان و خاستگاه و مدفن بسیاری از انبیای الهی ظلمی است که نمی توان و نباید آن را فراموش کرد بلکه باید از ابزار مختلف به ویژه فرهنگ و هنر برای به تصویر کشیدن وجوه مختلف این ظلم برای مردم جهان استفاده کرد.

 

سعادتی در ادامه بیان کرد: کانون های مساجد و بچه های مسجد نیز همه ساله به منظور گرامیداشت این روز و تبیین ضرورت تلاش برای آزادسازی قدس شریف و مسجدالاقصی از چنگال صهیونیسم جهانی، از فعالیت های فرهنگی هنری مدد گرفته و با خلق آثاری فاخر این مهم را تبیین می کنند. چنان که اجرای میدانی و خیابانی سرود در راهپیمایی های روز جهانی قدس قبل از شیوع کرونا، ازجمله فعالیت های آنان بود.

 

وی تصریح کرد: امسال هم که شرایط راهپیمایی و برنامه های روز جهانی قدس تحت تاثیر شیوع کرونا بیشتر جنبه مجازی یافته است، گروه سرود «میثاق» کانون فرهنگی هنری «امام سجاد(ع)» شهرری به مناسبت روز جهانی قدس و به سفارش ستاد فهما، سرود «ریشه ظلم» را به سه زبان فارسی، عربی و عبری تولید کرده که از فضای مجازی و رسانه ملی پخش می شود.

 

سعادتی درباره عوامل تولید این سرود ابراز کرد: کارگردان این کار توسط محمدحسین هاشمی، آهنگسازی و تنظیم آن توسط حسین موسوی، تدوین و تصویربرداری به همت سعید سویزی و ارکستر زهی آن نیز توسط پرهام حسینی انجام شده است.

 

گفتنی است، علاقمندان به دریافت فایل این سرود می توانند اینجا کلیک کنند.

 

 

پایان پیام/ 9