تلاشی برای توسعه فعالیت‌های مسجدی در روستا/از تهیه پنج‌هزار جلد کتاب تا تشکیل گروه نمایش بچه‌های آسمان
تلاشي براي توسعه فعاليت‌هاي مسجدي در روستا/از تهيه پنج‌هزار جلد کتاب تا تشکيل گروه نمايش بچه‌هاي آسمان

تلاشی برای توسعه فعالیت‌های مسجدی در روستا/از تهیه پنج‌هزار جلد کتاب تا تشکیل گروه نمایش بچه‌های آسمان

قهرماني با اشاره به اقدامات کانون فرهنگي هنري ابوذر روستاي سقانليق شهرستان ساوه گفت: تقويت کتابخانه و تهيه پنج هزار جلد کتاب و تشکيل گروه نمايش بچه‌هاي آسمان در راستاي توسعه فعاليت‌هاي مسجدمحور از مهمترين فعاليت‌هاي اعضاي اين کانون است.
شناسه خبر : 27172 تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «امیر قهرمانی» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ابوذر مسجد امیرالمومنین(ع) روستای سقانلیق شهرستان ساوه امروز ۱۵ اردیبهشت با حضور در برنامه زنده سیمای خانواده به فعالیت‌های کانون اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های ما شکل دیگری یافته و در قالب‌های دیگر اجرا شد، همچنین تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع میان نیازمندان منطقه از جمله مهترین اقداماتی بود که پیگیری شد.

وی ادامه داد: کانون ابوذر در حوزه ترویج فرهنگ و کتاب و کتابخوانی، با تقویت فعالیت‌های کتابخانه‌ای، قریب بر پنج هزار جلد کتاب را تهیه کرده و به غنای هرچه بیشتر این کتابخانه که 30 سال است در روستا فعالیت دارد افزوده است.

قهرمانی گفت: البته در این روزها که کرونا شایع شده است به طبع بسیاری از برنامه‌های کانون حذف شده است؛ اما در برخی مناسبت‌های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برنامه داریم که از جمله آنها می‌توان به برپایی کاروان‌های شادی در اعیاد غدیر و شعبان اشاره داشت که علاوه بر روستای سقانلیق، در سطح شهرستان و استان نیز حضور یافت.

این فعال مسجدی با بیان اینکه مسجد و فعالیت مسجدی تعطیل بردار نیست، افزود: اعضای کانون هر سال طرح تلاوت نور را در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می کردند، اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و‌ تعطیلی مساجد امکان اجرای حضوری این طرح را فراهم‌ نبود و جزخوانی قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شد.


وی با اشاره به دیگر برنامه‌های کانون ابوذر، به تشکیل گروه نمایش «بچه‌های آسمان» اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش در روستای سقانلیق سابقه‌ای طولانی دارد و بیش از 30 سال است که نمایش در قالب هنر تعزیه در این روستا وجود دارد و راه اندازی این گروه سرود نیز اقدامی در این راستا بود.

قهرمانی افزود: از جمله نمایش‌های این گروه، نمایشی با عنوان «شام غریبان» بود که با استقبال 2500 نفری مواجه شد. این روستا 1500 نفر جمعیت دارد اما برای نمایش جمعیتی دوبرابر استقبال کردند که از روستاهای دیگر حضور یافته بودند.

وی گفت: همچنین برگزاری کلاس‌های تقویتی از دیگر اقدامات اعضای کانون بود که با رایزنی با مدیر مدرسه «شریعت» روستا، محقق شد و طی دانش آموزان را به مسجد جذب و کلاس‌های تقویتی برایشان برگزار کردیم؛ یکی از هداف ما از برقراری تعامل و ارتباط با مدرسه این مساله بود که بتوانیم از سنین کودکی افرا درا مسجد آشنا کنیم تا در فضای مسجد تربیت شوند. 

این فعال مسجدی تصریح کرد: از سوی دیگر برگزاری کلاس‌های آموزش تحکیم خانواده ویژه خواهران عضو کانون از دیگر فعالیت ها بود که ثمرات فراوانی داشت از جمله اینکه طی 20 سال اخیر هیچ طلاقی در این روستا به ثبت نرسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های ورزشی نیز با همکاری پایگاه بسیج و ارکان کانون تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های مختلفی برای اعضا داشته باشیم؛ نکته مهم آن است که می خواهیم بر اساس نیاز جامعه و اقشاری که با آنها مواجه هستیم برنامه ریزی کنیم.

مسئول کانون فرهنگی همری ابوذر گفت: در این ایام کم وبیش فعالیت داریم و برای مثال برای برنامه شب‌های قدر و برخی دیگر از فعالیت ها از فضای باز روستا استفاده شده است و امیدواریم که بتوانیم با پایان کرونا برنامه های سابق کانون را به صورت حضوری برگزار کنیم.