احیای تفاهم نامه همکاری ستادفهما و حوزه هنری در مازندران
احیای تفاهم نامه همکاری ستادفهما و حوزه هنری در مازندران

احیای تفاهم نامه همکاری ستادفهما و حوزه هنری در مازندران

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: تلاش داریم تفاهم نامه همکاری دو جانبه «ستادفهما» و «حوزه هنری» در استان مازندران اجرایی شود و این تفاهم نامه زمینه افزایش خدمات بین سازمانی را مهیا کند و به تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی ختم شود.
شناسه خبر : 1052656 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا» امروز(11اردیبهشت) در نشست صمیمی با «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران با محوریت پیگیری اجرای تفاهم نامه همکاری ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور(فهما) و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در استان، اظهار کرد: یکهزار و 176کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران فعالیت دارند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران تلاش داریم تفاهم نامه همکاری دو جانبه «ستادفهما» و «حوزه هنری» در استان مازندران اجرایی شود و این تفاهم نامه زمینه افزایش خدمات بین سازمانی را مهیا کند.

 

وی، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با استفاده از ظرفیت هنر ناب انقلاب اسلامی و بهره مندی طرفین از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی، کارگاهی، کتابخانه ای، رسانه ای و ارتباطاتی، تقویت وبازخوانی رویدادهای هنری در محله ها از طریق اجرای برنامه های مشترک و تربیت و آموزش هنرجویان مستعد و خلاق هنری با هدف ترویج هنرهای اسلامی، ملی و بومی را اهداف این تفاهم نامه اعلام کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه با عملیاتی شدن این تفاهم نامه پیگیر این هستیم که از اجتماع بچه‌های مسجد استعدادهای جدید کشف شده و هنر متعهد انقلابی خلق ‌شود، گفت: به زودی با همکاری کارشناسان ستاد فهمای مازندران بچه های مسجدی هنرمند و هنر دوست را شناسایی و به حوزه هنری استان معرفی می کنیم تا با برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته در یک بازه زمانی مشخص، شاهد خروجی مطلوبی در قالب این تفاهم نامه باشیم.

 

وی به طرح ملی فهما که در زیست بوم جدید کانون های مساجد کشور طی دوسال گذشته اجرا شده اشاره کرد و افزود: فهما در سال 9با عنوان «ایران قوی» در ۴۸ آیتم برگزار شد که بخشی از این آیتم های به هنرهای تجسمی، نمایش، سرود، شعر و ... اختصاص داشت.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به فعالیت تعدادی از کانون های مساجد استان در آیتم های مرتبط با هنر طرح ملی« ایران قوی» اشاره کرد و گفت: به طور نمونه ۱۳کانون فرهنگی هنری از استان ثبت گروه نمایش در سامانه بچه های مسجد دارند که عملاً ۴کانون خروجی دارند که باید این کانون ها دعوت شوند و گروه های نمایش این کانون ها که عمدتا آماتور هستند در قالب تفاهم نامه همکاری ستادفهما و حوزه هنری آموزش ببینند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت ها در کانون های مساجد شهری و روستایی یکسان نیست، اظهار کرد: تمام کانون ها را مطابق رشته ها مشخص می کنیم تا به درستی استعدادها شناسایی و شکوفا شوند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به نقش اثرگذار مدیران مسئول و امامان جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تربیت نیروهای مسجدی در عرصه های مختلف، خاطرنشان شد: روند اجرایی این تفاهم نامه همکاری و خواسته های دو طرف بایستی در قالب نشست های توجیهی برای این فعالان مسجدی تشریح و تبیین شود.

پایان پیام/ 286