ویژگی بارز تفسیر همراه ارائه آیاتی منتخب با موضوع سبک زندگی است
ويژگي بارز تفسير همراه ارائه آياتي منتخب با موضوع سبک زندگي است
رئیس ستاد فهما؛

ویژگی بارز تفسیر همراه ارائه آیاتی منتخب با موضوع سبک زندگی است

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني در جريان رونمايي از تفسير همراه، با اشاره به محتوا و نوع ارايه آيات در اين مجموعه اظهار کرد: بسياري از آيات منتخب با سبک زندگي در اين تفسير ارايه شده که مي‌تواند مورد استفاده خانواده‌ها باشد.
شناسه خبر : 26982 تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین رونمایی از تفسیر همراه (تفسیر کوتاه آیات قرآن مجید) صبح امروز سه‌شنبه 7 اردیبهشت با حضور حجج‌الاسلام و المسلمین «محمد جواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل ستاد فهما برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: پس از حضور ایشان در سطح این شورا شاهد جوان‌گرایی هستیم، ضمن اینکه ارتباط و انس بیشتر مردم با مساجد و ائمه جمعه از ثمرات دیگری است که در این ایام اتفاق افتاد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه به بخشی از فعالیت‌های این مجموعه از جمله طرح ملی ایران قوی اشاره کرد و گفت: بیش از 500 هزار نفر در این طرح ملی در بستر فضای مجازی شرکت کردند، با توجه به شیوع کرونا استقبال قابل توجهی از طرح شد و اعضای کانون‌ها در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر، نوآوری و 12 رواق در زیست‌بوم بچه‌های مسجد به رقابتی مومنانه پرداختند.
وی با بیان اینکه در این طرح به صورت ویژه به حوزه کارآفرینی توجه شد، افزود: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت خاص نسبت به مساله کارآفرینی بیانات متعدد و ویژه‌ای دارند؛ این طرح ملی در واقع منجر به ایجاد رقابت مومنانه‌ای در سطح بچه‌های مسجد و در زیست‌بومی به نام بچه‌های مسجد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی ادامه داد: بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد عضویت داشته و فعالیت‌های خود را در رواق‌های مختلف ثبت کرده و بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند طبقه‌بندی می‌شوند که سقف آن 20 هزار امتیاز است.

رئیس ستاد فهما از عضویت بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و افزود: پس از ماه مبارک رمضان فعالیت‌ها و اقدامات ستاد فهما متمرکز بر حوزه کیفی‌سازی می شود به این معنا که بر اساس استان، منطقه و روستایی که هر کانون واقع شده است فعالیت‌ها تعریف می‌شوند؛ برای مثال اگر کانونی نیاز به آموزش تکنیک حرفه‌ای دارد آموزش می‌بیند، همچنین ارتباط کانون را با بزرگان آن عرصه برقرار می کنیم. 

وی تصریح کرد: همچنین شبکه‌ای نیز در حوزه سرود ایجاد شده است که اکنون کارهای مقدماتی آن در راستای گسترش در حوزه جهان اسلام در حال انجام است.

رئیس ستاد فهما در ادامه به طرح تلاوت نور اشاره و از مولفان کتاب قدردانی کرده و افزود: اکنون بیش از 30 هزار مسجد هر شب یک صفحه از قرآن را در قالب این طرح تلاوت می کنند و خروجی این طرح بعد از گذشت سال‌ها، تفسیر همراه است که امروز رونمایی می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: این تفسیر در30 جلد در قطع پالتویی و ۴ جلد در قطع وزیری است. حُسن این مجموعه آن است که مخاطب هر صفحه ای که قرائت می‌کند تفسیر آن را در کنارش می‌تواند ببیند ضمن اینکه بیشتر آیات منتخب در این تفسیر در حوزه سبک زندگی است بنابراین خانواده‌ها نیز می‌توانند از این تفسیر استفاده کنند.