مدیریت بحران به سبک کانون منتظر موعود/از راه‌اندازی بازارچه‌ مجازی تا آموزش رایگان به دانش‌آموزان
مديريت بحران به سبک کانون منتظر موعود/از راه‌اندازي بازارچه‌ مجازي تا آموزش رايگان به دانش‌آموزان

مدیریت بحران به سبک کانون منتظر موعود/از راه‌اندازی بازارچه‌ مجازی تا آموزش رایگان به دانش‌آموزان

کانون فرهنگي هنري منتظر موعود استان تهران، با شيوع کرونا فعاليت‌هاي متعددي را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آنها مي‌توان به راه‌اندازي بازارچه‌هاي کارآفريني مجازي و آموزش رايگان به دانش‌آموزان توسط نخبگان اشاره داشت.
شناسه خبر : 26943 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «سیده معصومه موسوی» مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظر موعود» استان تهران ظهر دوشنبه 6 اردیبهشت با حضور در برنامه سیمای خانواده به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت. 

موسوی در ابتدای مباحث خود با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری به دلیل حضور و حُسن مجاورت با مساجد همواره مورد استقبال واقع می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به این مساله نوجوانان و جوانان بسیاری هستند که در کانون‌ها عضو بوده و فعالیت جدی و مستمر دارند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری منتظر موعود در ادامه به سلسله فعالیت‌های اعضای این کانون در عرصه‌های مختلف از جمله نخبه‌پروری و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: تا قبل از شیوع کرونا تربیت نخبه در پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش و ارتباط مستمر با این مراکز در دستور کار ما قرار داشت و استقبال فراوانی نیز از این رویکرد شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با همراهی و مساعدت ریاست ستاد فهما توانستیم هفت شعبه را به نام کانون فرهنگی هنری در مناطق مختلف به جز مسجدی که در آن حضور داریم داشته باشیم، حتی در مدارس غیرانتقاعی نیز حضور فعال داشتیم.

موسوی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری منتظر موعود در راستای توسعه فعالیت‌های کارآفرینی با نهادها و ارگان‌های مختلفی تعامل برقرار کرده است، افزود: همکاری با شهرداری، بسیج، سپاه، بسیاری از مساجد  و اساسا هر روزنه‌ای که می‌توانست در راستای بهبود فعالیت‌های مسجدی موثر باشد در دستور کار ما قرار داشت و حقیقتا همکاری فراوانی نیز از سوی هرکدام از این نهادها و مراکز شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا اعضای کانون فعالیت در عرصه تولیدات صنعتی را در بخش‌های متنوع با قوت بیشتری ادامه دادند، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های اعضا تولید گسترده ماسک بود به نحوی که حتی مکا‌ن‌های مختلفی را به منظور تولید بیشتراجاره کرده و برای افرادی که در این برهه دچار آسیب شغلی شده بودند کارآفرینی کردیم.

این فعال مسجدی ادامه داد: از دیگر اقدامات کانون فرهنگی هنری منتظر موعود در روزهای کرونایی، راه‌اندازی مشاغل خانگی و خرید اجناس از بانوان سرپرست خانوار به منظور حمایت از آنها بود، این اقدام البته در مورد برادرانی که تا قبل از کرونا در بازارچه‌ها فعالیت داشتند نیز صدق می‌کرد و کانون با راه‌اندازی یک بازارچه فرهنگی مجازی از این تولیدات حمایت کرد.

موسوی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به آکادمی آموزشی کانون فرهنگی هنری منتظر موعود تصریح کرد: بسیاری از مباحث درسی که به ویژه در این ایام مورد نیاز دانش‌آموزان است با حضور نخبگان مسجدی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: واقعیت آن است که در روزهای کرونایی اعضای کانون و فعالان مسجدی که با آنها مرتبط هستیم، مدیریت بحران را به خوبی فراگرفتند و اتحاد ما در این ایام بیش از گذشته شده است چرا که همه تلاش می کنند در فضای همدلی یار و یاور هم باشند.

موسوی همچنین به تلاش اعضای کانون فرهنگی هنری منتظر موعود در راستای مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این راستا و با مشارکت تنی چند از نخبگان و اعضای کانون که دکترای روانشناسی دارند در نظر داریم با هماهنگی و کسب مجوز از نیروی انتظامی وارد پارکها شده و با جوانانی که درگیر اعتیاد شدند گفت وگو کنیم، بسیاری از این افراد به دلیل نبود امکانات در زندگی روی به اعتیاد نیاوردند، بلکه این جوانان، افراد همدل و کسی را می‌خواستند که با او گفت وگو کرده و مشکلات شان را مطرح کنند، در این راستا به دنبال تعامل و کسب مجوز هستیم و امیدواریم به زودی در این عرصه نیز به نتیجه برسیم.