برنامه‌ریزی دقیق و متنوع نقش مهمی در جذب نسل جوان به مساجد دارد
برنامه‌ريزي دقيق و متنوع نقش مهمي در جذب نسل جوان به مساجد دارد
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

برنامه‌ریزی دقیق و متنوع نقش مهمی در جذب نسل جوان به مساجد دارد

رحيمي، با اشاره به راهکارهاي حضور حداکثري نسل جوان در مساجد و کانون‌هاي مساجد گفت: برنامه‌ريزي دقيق و متنوع نقش مهمي در جذب اين قشر به مساجد دارد.
شناسه خبر : 26825 تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کانون فرهنگی هنری امامزادگان معصوم (ع) شهرستان دلیجان از موقعیتی خاص برخوردار است چراکه از نظر جغرافیایی در محل تربت پاک امامزادگانی تاسیس شده که در راه دفاع از اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند و در این بقعه دفن شدند. همه روزه زائران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت برای زیارت به این محل می شتابند و این حضور فرصتی است تا فعالیت‌های فرهنگی متفاوتی در این کانون به منصه ظهور برسد.

کانون امام زادگان معصوم(ع) در سال 1399 با معرفی کتاب «وسوسه‌های حرم» در رواق قلم توانست رتبه برگزیده کشور را به خود اختصاص دهد. این کتاب به قلم «حمید صادقی» از اعضای فعال این کانون به رشته تحریر در آمده و شامل ۹ داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس و حرم امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است که سال گذشته به همت انتشارات «رهام اندیشه» کرج به چاپ رسید.


«محمدرضا رحیمی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون امامزادگان معصوم(ع) اظهار کرد: احیای کارکرد اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سوق دادن فعالیت به سمت مسجد تراز اسلامی از مهمترین برنامه‌های کانون است و تاکنون نیز با این نگاه به فعالیت ادامه دادیم و امیدواریم بتوانیم پس از پایان کرونا برنامه‌های آموزشی را به ویژه در عرصه داستان‌نویسی، رایانه ادامه دهیم هرچند که این دوره‌ها اکنون نیز در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

مدیرمسئول کانون امام زادگان معصوم(ع) ادامه داد: اساسا مساجدی موفق هستند که بتوانند مخاطبان خود، به خصوص نسل نوجوان و جوان را جذب و حفظ کنند، ضمن آنکه از وظیفه ذاتی خود دور نشده و در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی نقش خود را ایفا کنند. در این عرصه برگزاری کلاس‌های هنری و علمی در رشته‌های گوناگون، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، نمایش فیلم و اجرای تئاترمی تواند نقش مهمی را ایفا کند.

 

وی در ادامه تأسیس مکان‌های ورزشی و دعوت از مربیان مجرب برای آموزش نوجوانان و جوانان را از عوامل جذب نسل جدید به مسجد دانست و تصریح کرد: داشتن کتابخانه مناسب، برگزاری مسابقاتی با محور نماز، اعطای جوایز به برگزیدگان از جمله راهکارهایی است که می‌توان از طریق آن نسل جوان را به مساجد جذب کرد.