روایت‌گری از زندگی شهدای مدافع حرم در قاب مستندهای تولیدی کانون فرهنگی هنری اسوه
روايت‌گري از زندگي شهداي مدافع حرم در قاب مستندهاي توليدي کانون فرهنگي هنري اسوه
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

روایت‌گری از زندگی شهدای مدافع حرم در قاب مستندهای تولیدی کانون فرهنگی هنری اسوه

گلشن، با بيان اينکه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از محورهاي فعاليت کانون «اسوه» به شمار مي‌رود اظهار کرد: چندين مستند با محور شهداي مدافع حرم توليد کرديم که مستند «ناتمام» در رواق فيلم طرح ملي ايران قوي موفق به کسب رتبه شايسته تقدير ويژه شد.
شناسه خبر : 26740 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

«مصطفی گلشن» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به سلسله فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «اسوه» مسجد اعظم(ص) تهران در حوزه فیلم‌سازی گفت: تاکنون آثار و مستندسازی‌های متعددی در قالب پروه «رایان مدیا» به سرپرستی «علی سرو» در کانون به انجام رسیده که بسیاری از این آثار در شبکه‌های مختلف رسانه ملی نیز پخش شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه افزود: فیلم‌های مستند نظیر «بت‌شکن»، «ناتمام» و «اسوه» از جمله آثاری است که اخیرا به همت بچه‌های مسجد ساخته شد، در طرح ملی ایران قوی نیز مستند ناتمام از سوی کانون ارسال و همین مستند نیز در رواق فیلم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه شد.

وی در مورد داستان موضوع مستند ناتمام تصریح کرد: مستند «ناتمام» روایتگر روزهای نخست به وجود آمدن داعش در سوریه است که چگونه بسیاری از مردم اسیر پروپاگاندای رسانه‌های استکباری می‌شوند و از حقیقت فتنه‌ای که در کشورشان آغاز شده است دور مانده‌اند.
 
گلشن اظهار کرد: داستان این مستند همچنین توصیف رسالت سنگینی است که شهید هادی باغبانی و همکارانش بر دوش خود احساس کردند و مردانه پا در میدان عمل گذاشتند؛ آن‌ها به ‌عنوان اولین گروه مستندساز به سوریه می‌روند و اولین تصاویر را از اوضاع این کشور و حوادث جنگی ثبت و ضبط می‌کنند و سرانجام شهید هادی باغبانی؛ مستندساز و سرپرست گروه فیلمبرداری، در ۲۸ مرداد سال 1392 در حومه دمشق جام شهادت را می نوشد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه در ادامه به موضوع مستند «بت‌شکن» اشاره کرد و افزود: این اثر با محور فعالیت‌های بچه‌های مسجد در عرصه مبارزه با ویروس کرونا ساخته شد، ضدعفونی و گندزدایی معابر به همت اعضای کانون و بسیج مسجد موضوع مستند را تشکیل می‌داد. مستند بت‌شکن در جشنواره «عمار» سال گذشته موفق به کسب رتبه اول شد.

 وی در ادامه به موضوع مستند «اسوه» اشاره کرد و گفت: این اثر نیز با محور شهید «محمدرضا جبلی» یکی از شهدای مدافع حرم و زندگی خانواده وی پس از شهادت اش است. ما تلاش کردیم ابعاد زندگی آن دلاورمرد را در این مستند روایت کنیم.