کارآفرینی با آثار هنری و تجسمی بچه‌های مسجد در کانون فرهنگی هنری ولیعصر(عج) رفسنجان
کارآفريني با آثار هنري و تجسمي بچه‌هاي مسجد در کانون فرهنگي هنري وليعصر(عج) رفسنجان
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

کارآفرینی با آثار هنری و تجسمی بچه‌های مسجد در کانون فرهنگی هنری ولیعصر(عج) رفسنجان

کانون فرهنگي هنري وليعصر(عج) روستاي قاسم‌آباد رفسنجان، که به عنوان کانون برتر در رواق ترنج طرح ملي ايران قوي شناخته شد، فعاليت‌هاي متعددي را از گذرگاه آثار هنري و تجسمي و با هدف کارآفريني بچه‌هاي مسجد برنامه‌ريزي و اجرا کرده است.
شناسه خبر : 26690 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۳۱

«حسین جان مقتدر مهدی آبادی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به انسجام و اتحاد میان اعضای کانون فرهنگی هنری ولیعصر(عج) روستای قاسم آباد رفسنجان در تحقق سلسله فعالیت‌های مربوط به طرح ملی ایران قوی اظهار کرد: این رویکرد منجر به کسب رتبه برتر کانون در رواق ترنج شد.

مدیر کانون فرهنگی ولیعصر(عج) رفسنجان افزود: تلاش ما همواره حضور فعال در عرصه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، خیریه،  بهداشتی، مسابقات مختلف و ... بوده است تا زمینه‌سازی مناسبی را برای گروه سنی نوجوان و جوان روستا در برخورداری از این برنامه‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه به برخی فعالیت‌های این کانون در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: برگزاری طرح کتاب امانی، نمایشگاه کتاب، شنبه‌های با کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اقداماتی بود که با همکاری اعضای کانون به ثمر رساندیم؛ همچنین در دیگر عرصه‌های هنری نظیر نقاشی، انواع صنایع دستی چون پته دوزی، قلاب بافی، فعالیت‌های کارآفرینی در عرصه‌هایی نظیر خیاطی، کار روی فلزات، شیرینی‌پزی و آشپزی و .... نیز حضوری فعال داشته و داریم؛ ضمن اینکه اعضا با برپایی نمایشگاه‌های مختلف محصولات خود را عرضه و به فروش می‌رسانند که این اقدام نیز در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی بچه‌های این کانون بود.

جان مقتدر مهدی آبادی با بیان این مطلب که کانون حضرت ولیعصر(عج) رفسنجان در زمینه تئاتر و فیلمسازی، گروه‌های با استعداد را کشف و با همراهی اعضا، در راستای تولید آثار مختلف آنها را همراهی کرد؛ اما نکته این است که در بخش‌های یاد شده نه تنها کانون ما بلکه به طور کلی تمامی کانون‌ها نیازمند امکانات بیشتر هستند. 

وی با اشاره به اینکه این کانون در زمینه هنرهای ادبی نیز فعال بوده و در قالب شعر و داستان، کلاس‌ها و نشست‌های مختلفی را برگزار می‌کند، افزود: در این دوره‌ها و کلاس‌ها اعضا به نقد و بررسی آثار می‌پردازند. همچنین در زمینه شعر نیز با استقبال بچه‌های مسجد مواجه بودیم. از سوی دیگر برگزاری کلاس‌های کار با رایانه و رفع اشکالات درسی نیز از دیگر اقداماتی است که همواره در کانون جاری و ساری است.

مدیر کانون فرهنگی ولیعصر(عج) رفسنجان در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت‌های اعضای این کانون در عرصه مقابله با کرونا گفت: در این راستا کارگاهی با حمایت موکب خاتم الانبیاء رفسنجان احداث شده و تعدادی از بانوان روستا در این کارگاه به دوخت ماسک مشغول هستند، این کارگاه روزانه تعداد فراوانی ماسک تولید کرد و به صورت رایگان در اختیارعموم مردم قرار می‌دهد، همچنین فعالان و اعضای این کارگاه در ایام محرم نیز  به دوخت پارچه‌های مشکی و پرچم عزاداری اقدام کرده و این تولیدات در حسینیه‌ها و مساجد روستا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

وی تصریح کرد: اعضای کانون همچنین با همکاری مرکز بهداشت امام رضا (ع ) قاسم‌آباد در اجرای طرح‌های بهداشتی از جمله گرفتن تست و کنترل شیوع کرونا و ضدعفونی روستا، تولید ماسک و... همکاری داشته‌اند و همچنین با حضور در محل کارگاه تولید ماسک نیز از اعضا و کارکنان این کارگاه تست گرفته شده و ضدعفونی محیطی صورت پذیرفت.

جان مقتدر مهدی آبادی، در ادامه به فعالیت‌های دیگر این کانون اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب،غبارروبی گلزار شهدا، شرکت در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، برگزاری جشن‌ها و مسابقات مذهبی در اعیاد شعبانیه، برگزاری ختم صلوات با همکاری هفته‌نامه رفسنجان و اهدای جوایز به افراد برتر و برگزاری طرح تلاوت نور از دیگر برنامه‌های کانون حضرت ولی عصر ( عج ) قاسم آباد رفسنجان محسوب می‌شود.