میزبانی کانون امام حسن (ع) قراتلو از برنامه‌های قرآنی به مناسبت ماه رمضان
ميزباني کانون امام حسن (ع) قراتلو از برنامه‌هاي قرآني به مناسبت ماه رمضان

میزبانی کانون امام حسن (ع) قراتلو از برنامه‌های قرآنی به مناسبت ماه رمضان

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسن(ع) روستاي قراتلوي مراغه با اشاره به استقبال پرشور زنان روستايي از برنامه هاي قرآني کانون، گفت: حضور بانوان علي رغم حجم انبوه کار کشاورزي در اين فصل، قابل توجه مي باشد.
شناسه خبر : 26688 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، پریسا رنجبری با اشاره به کمبود امکانات اینترنتی در روستاهای کوهستانی و دورافتاده گفت: فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) در سطح روستا و بخش خواهران بسیار گسترده است اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات استفاده از اینترنت جهت انعکاس این فعالیت ها وجود ندارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن(ع) روستای قراتلوی مراغه، ضمن ابراز تاسف از پایین بودن سطح سواد در روستا و ازدواج زودهنگام و زیر 15 سال دختران در این مناطق گفت: در محیط های روستایی به دلیل پایین بودن سطح سواد و عدم وجود آموزش های لازم دختران در سنین زیر 15 سال ازدواج می کنند و این موضوع موجب می شود که تحصیلاتشان محدود به خواندن و نوشتن و دوره ابتدایی باشد.

وی برگزاری کلاس های حفظ و ترتیل قرآن کریم را از جمله فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) روستای قراتلو عنوان کرد و گفت: حفظ و روخوانی جزء 30 قرآن کریم و برگزاری کلاس های تقویتی دروس و همچنین کارگاه قصه گویی برای کودکان دوره ابتدایی و دوره ترتیل خوانی و تفسیر کل قرآن کریم برای بزرگسالان از جمله کلاس های قرآنی است که به همت این کانون برگزار می شود.

این مدیر مسئول جوان، ادامه داد: کلاس های هنری و خیاطی نیز برای خواهران در حال برگزاری بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است.

وی از برگزاری کارگاه های مشاوره  در مسجد روستا در زمینه های مختلف خبرداد و خاطرنشان کرد: محیط های روستایی به دلیل پایین بودن سطح سواد و عدم آموزش های کافی بیشترین نیاز را به روشنگری و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، سلامت و روانشناسی و مشاوره دارند.

رنجبری در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح برنامه های کانون و مسجد روستای قراتلو در این ماه انسان ساز پرداخت و گفت: ترتیل خوانی، پرداخت به معنی و تفسیر قرآن کریم در روزهای ماه رمضان و حفظ و ارایه آیه های کوچک توسط نونهالان در ماه رمضان و بزرگداشت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) و شب های قدر از برنامه های این کانون در ماه مبارک رمضان می باشد.

رنجبری ادامه داد: در دهه اول ماه محرم و ماه مبارک رمضان با حضور روحانی طرح هجرت نمازهای جماعت برگزار می شد ولی در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا از حضور روحانی در این مقطع زمانی نیز محروم می باشیم.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن روستای قراتلوی مراغه تصریح کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که یک کانون با مسئولیت خانم در یک محیط دورافتاده روستایی دست و پنجه نرم می کند، سعی می کنیم تمامی مراسم های ملی و مذهبی هر چند کوچک و ساده در این  کانون برگزار می شود.

گفتنی است، قراتلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی شمالی بخش مرکزی شهرستان مراغه واقع شده‌است. قره آتلو در 16 کیلوتری شرق مراغه و در وضعیت طبیعی و کوهستانی قرار دارد.