توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک مومنانه به همت کانون شهید کارگر میانه
توزيع بيش از ۵۰۰ ميليون ريال کمک مومنانه به همت کانون شهيد کارگر ميانه

توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک مومنانه به همت کانون شهید کارگر میانه

مدير مسئول کانون شهيد کارگر مسجد آقايار سلطان ميانه از جمع آوري و توزيع بيش از ۵۰۰ ميليون ريال کمک هاي مومنانه در قالب هشتمين طرح قرباني نيمه شعبان توسط اين کانون و مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 26687 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایججان شرقی، حسین غلام پور ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح برنامه های کانون شهیدکارگر مسجد آقایار سلطان میانه در ماه های رمضان و شعبان امسال پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدکارگر مسجد آقایار سلطان میانه گفت: طبق روال سال های گذشته، در ماه مبارک رمضان امسال نیز برپایی نمازهای یومیه، بزرگداشت شب های قدر و ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور نمازگزاران و اعضای کانون برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: از آغاز این بیماری اعضای کانون با رعایت فواصل و پروتکل های بهداشتی در مسجد و کانون حضور داشته و به انجام وظایف دینی، فرهنگی و اجتماعی خود متناسب با این ایام پرداخته اند.

غلام پور ادامه داد: در ماه مبارک رمضان جلسه روزانه فطرت با محوریت تدبر در سوره های مبارکه "مزمل" با موضوع خودسازی  و "مدثر" با موضوع جامعه سازی، بعد از افطار و نماز مغرب و عشاء و همچنین جزءخوانی و ترتیل قرآن کریم در مسجد آقایار سلطان برگزار خواهد شد.

غلام پور با بیان اینکه امسال نیز کانون برنامه احیای شب های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) را طبق روال سال های قبل برگزار خواهد کرد، ادامه داد: طی سال گذشته نیز در ایام ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی اعضای کانون فرهنگی هنری شهیدکارگر میانه حضور پرشور داشته و خوشبختانه با تدبیر و برنامه ریزی هیچ گونه مشکلی نیز در خصوص بیماری پیش نیامده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده در ماه مبارک شعبان پرداخت و گفت: هشتمین مرحله طرح قربانی و کمک مومنانه به مناسبت نیمه شعبان اجرا شد که طی آن کانون شهید کارگر کمک های نقدی و قربانی های مردم را دریافت و در روز نیمه شعبان و قبل از ورود به ماه میهمانی خدا، تقدیم نیازمندان کرد.

غلام پور ادامه داد: قربانی 9 راس گوسفند به ارزش 275 میلیون ريال، تهیه بسته های غذایی به ارزش 170 میلیون ریال که 350 بسته گوشت قربانی و ارزاق می باشد، تهیه بسته های فرهنگی به ارزش ۳۰ میلیون ريال، تهیه سیمان برای ادامه ساخت منازل زلزله زده به مبلغ 25 میلیون ريال که جمعا بیش از 520 میلیون ريال از کمک های مومنانه نیمه شعبان سال جاری می باشد که به همت این کانون و مسجد جمع آوری و توزیع شد.

وی همچنین با احیای شب نیمه شعبان، گفت: این مراسم که با قرائت مناجات نیمه شعبان و دعای کمیل و  سخنرانی و مناجات خوانی و مولودی خوانی همراه بود، به همت کانون فرهنگی هنری شهید کارگر میانه برگزار شد.

غلام پور همچنین از شرکت و همکاری این کانون در پویش "سفره ای به وسعت ایران" خبر داد و خاطرنشان کرد: این پویش در قالب تهیه و توزیع بسته های ارزاق ماه مبارک رمضان است که طی آن شماره حساب و شماره تلفن کانون فرهنگی هنری شهید کارگر در اختیار خیران قرار گرفته است تا در صورت تمایل کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق این کانون به دست نیازمندان واقی برسانند.

گفتنی است، میانه از شهرستان های آذربایجان شرقی می باشد که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری تبریز واقع شده است که وجود مساجد تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود.