فعالیت کانون ها، نقش مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس را تداعی می کند
فعاليت کانون ها، نقش مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس را تداعي مي کند

فعالیت کانون ها، نقش مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس را تداعی می کند

مدير مسئول کانون المهدي مسجد سليمان سلطان بناب، با اشاره به نقش کانون هاي مساجد در ايام کرونا گفت: فعاليت ها و برنامه ريزي اين کانون ها، نقش پررنگ مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس را در ذهن ها تداعي مي کند.
شناسه خبر : 26684 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ی «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد امین اقدسی راد با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری المهدی(عج) مسجد سلیمان سلطان شهرستان بناب، در طول ایام شیوع بیماری کرونا گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد را می توان یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست که بنابر نیازهای جامعه شکل گرفته اند و فعالیت ها و برنامه ریزی این کانون ها نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی را تداعی می کند.

«مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری، تبلیغی المهدی مسجد سلیمان سلطان شهرستان بناب»، با بیان اینکه مساجد در ایام کرونا نیز چون ایام جنگ تحمیلی محوریت جمع آوری کمک های مردمی شده است، گفت: جمع آوری کمک های معیشتی در قالب کمک های مومنانه به همت کانون فرهنگی هنری از جمله فعالیت های این کانون در طول ایام شیوع بیماری کرونا است.

وی ادامه داد : این کمک ها در قالب 75 بسته 2میلیون رسالی و شمال ارزاق و مایحتاج ضروری بود که بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

اقدسی راد با بیان اینکه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی از طریق آموزش های صورت گرفته و ایجاد کانون های تخصصی با موضوعات روز جامعه از جمله دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد، گفت: طی سال های گذشته همه ساله مراسم های ملی و مذهبی به همت این کانون در سطح محله و منطقه برگزار می شد که سال  گذشته نیز با شیوع بیماری کرونا این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شکلی دیگر برگزار شد.

اوی افزود: مساجد، پایگاه نگاه جوانان به ارزش های انقلاب است، انقلابی که باید صحنه کشاندن استعداد های جوان و نگاه به آنها، امید به آینده را تداعی می کند.

اقدسی راد به راهپیمایی دهه فجر اشاره کرد و افزود: سال گذشته راهپیمایی 22 بهمن به صورت کاروان اتومبیل و موتورسواران برگزار شد که اعضای کانون نیز به صورت پرشور و با رژه خودرویی در این راهپیمای حضور یافتند.

وی با ابراز امیدواری به ریشه کن شدن این بیماری منحوس در آینده ای بسیار نزدیک، خاطر نشان کرد: حضور اعضای کانون المهدی در مزار شهدا گمنام پارک فدک، برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت یوم الله 22 بهمن و توزیع ماسک و ضد عفونی کننده و چای در لیوان های یکبار مصرف را از دیگر فعالیت های کانون در سال گذشته می باشد که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری المهدی مسجد سلیمان سلطان شهرستان بناب، با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی تفسیر مفهومی سوره حجرات در سال گذشته به همت کانون ادامه داد: این مسابقه قرآنی به مناسبت ایام فاطمیه و اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از کتاب تفسیر سوره حجرات حجت الاسلام قرائتی و با همکاری اداره اوقاف شهرستان بناب برگزار شد.

وی تولید سه کلیپ در سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام الله دهه فجر و همچنین هفته دفاع مقدس را از دیگر فعالیت های این کانون در فضای مجازی عنوان کرد.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری مسجد سلیمان سلطان در اسفند ماه سال 98 مجور فعالیت از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دریافت کرده و مورد توجه و استقبال جوانان و نوجوانان منطقه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، بناب یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی می باشد که در جنوب غربی استان  و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تبریز واقع شده است که از شمال به عجب شیر، از شرق به مراغه، از جنوب به ملکان و از غرب به میاندوآب در استان آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه محدود می شود.