مشارکت جوانان در اداره امور کانون فرهنگی هنری روستا مورد استقبال است
مشارکت جوانان در اداره امور کانون فرهنگي هنري روستا مورد استقبال است

مشارکت جوانان در اداره امور کانون فرهنگی هنری روستا مورد استقبال است

مدير مسئول کانون شهداي مسجد باب الحوائج روستاي چهرگان، با تاکيد بر جايگزيني نيروهاي جوان در اداره امور کانون، حضور و مشارکت نيروهاي جوان در اداره و مديريت فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون، مورد استقبال ريش سفيدان و اهالي روستا است.
شناسه خبر : 26682 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، علی اکبر رحمانی با تاکید بر جوان گرایی در فعالیت های جامعه گفت: نیروی جوان بهترین پتانسیل برای هر فعالیتی است و حضور جوانان در فعالیت های فرهنگی هنری و اداره کانون  پربازده تر خواهد بود.

«مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد باب الحوائج روستای چهرگان شهرستان شبستر»، با تاکید بر جایگزینی نیروهای جوان در اداره امور کانون روستا، ادامه داد: اهالی و ریش سفیدان روستای چهرگان از مشارکت و فعالیت نیروهای جوان در اداره امور کانون فرهنگی هنری استقبال می کنند و در این دوران که به دلیل کرونا حضور فیزیکی در محافل و مساجد و مجالس موجب بروز مشکل می شود، جوانان می توانند از طریق فضای مجازی فعالیت های فرهنگی، هنری و ملی و مذهبی را ساماندهی کرده و برگزار کنند.  

وی با ابراز تاسف از رکودی که در حوزه فرهنگ به دلیل بیماری کرونا به وجود آمده است، افزود: متأسفانه در این روستا 400 خانوار با شیوع این بیماری اکثر فعالیت ها فرهنگی،هنری، قرآنی حضوری تعطیل شده  و مردم سعی دارند برای کارهای  غیر واجب روزمره  گرد هم  نیآیند.

رحمانی افزود: بیش از یک سال است که اکثر فعالیت های کانون فرهنگی هنری و کتابخانه و حتی امور روزمره مسجد به حالت نیمه تعطیل و حتی تعطیل درآمده است و اکنون که شهرستان شبستر و به تبع آن روستاهای این شهرستان در وضعیت قرمز و بحرانی کرونا هستند، ممکن است امکان برگزاری برنامه و مراسم عمومی برای ماه مبارک رمضان  فراهم نشود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای چهرگان تاکید کرد: همه ساله در مناسب های ملی و مذهبی از جمله اعید شعبانیه، محرم  و صفر، مراسم های شب  قدر برنامه های مختلف به همت کانون فرهنگی هنری و با حضور اهالی روستا در مسجد باب الحوائج چهرگان  برگزار می شد اما سال گذشته و همچنین امسال با وضعیت پیش آمده فعالیت ها و مراسمات بسیار کم رونق خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی های روستا طی سال گذشته افزود: هیچ گونه مراسم ترحیم و بزرگداشتی برای متوفیان برگزار نشد و اکثر مواقع مسجد تعطیل بوده است.

رحمانی ابرازر امیدواری کرد: امیدواریم با تدابیر انجام شده توسط دولت و همکاری مردم در جهت برچیده شدن این بیماری منحوس، رونق دوباره به کسب و کارهای اقتصادی، فعالیت های فرهنگی، مذهبی و ملی و  همچنین زندگی روزمره مردم بازگردد.

وی با اشاره به اینکه در روستاها محوریت همه امور زندگی مردم مساجد است، ادامه داد: با توجه به اینکه فعلا وضعیت شهرستان شبسترو توابع آن بحرانی و قرمز اعلام شده است ولی اگرچنانچه در روز های آتی این وضع سامان یابد، طبق روال سال های گذشته مراسم های ماه مبارک رمضان در مسجد و با برنامه ریزی و مدیریت اعضای کانون فرهنگیهنری پرشورتر از قبل برگزار خواهد شد.

گفتنی است، روستای چهرگان از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در ۳۰ کیلومتری شهرستان شبستر و در دامنه جنوبی رشته کوه های میشو و ۴ کیلومتری شمالی دریاچه ارومیه قرار دارد.