فعالیت‌های کانون اهل بیت(ع) بیارجمند در توسعه مهارت‌افزایی بچه‌های مسجد/از کارآفرینی تا حمایت از صنایع دستی
فعاليت‌هاي کانون اهل بيت(ع) بيارجمند در توسعه مهارت‌افزايي بچه‌هاي مسجد/از کارآفريني تا حمايت از صنايع دستي
با پبشتازان طرح ملی ایران قوی؛

فعالیت‌های کانون اهل بیت(ع) بیارجمند در توسعه مهارت‌افزایی بچه‌های مسجد/از کارآفرینی تا حمایت از صنایع دستی

کانون اهل بيت(ع) بيارجمند، که به عنوان کانون شايسته تقدير در رواق کارآفريني طرح ملي ايران قوي شناخت شده است، با توسعه مهارت‌افزايي و حمايت از صنايع دستي، ميان قشر جوان و فعاليت‌هاي مسجدي پيوند برقرار کرد.
شناسه خبر : 26615 تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۵

«علیرضا باقری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تقدیر از برگزاری طرح ملی ایران قوی به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری اهل بیت(ع) بیارجمند در این طرح اشاره و اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی اعضا به عنوان کانون شایسته تقدیر در رواق کارآفرینی شناخته شدیم، همچنین این کانون در دو رواق ترنج و شعر نیز موفق ربه کسب رتبه شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت(ع) بیارجمند افزود: اعضای کانون با کار گروهی خود در مناسبت‌های مختلف مذهبی تا پیش از شیوع کرونا برنامه‌های حضوری و پس از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا در سطح فضای مجازی فعالیت‌های متعددی را در کارنامه خود ثبت کردند.

وی گفت: همچنین با همکاری مجمع خیرین و اعضای کانون کمک‌های مومنانه در قالب بسته‌های غذایی و بهداشتی در چند مرحله  میان آسیی‌دیدگان کرونایی و مستضعفین توزیع شد؛ ضمن اینکه در زمینه تولید محتوا نیز آموزش‌های متعددی داشتیم.

باقری افزود: کانون اهل بیت(ع) بیارجمند در زمینه کارآفرینی با برگزاری دوره‌های مهارتی و مهارت‌آموزی با همکاری مرکز فنی وحرفه‌ای در بحث اشتغال و کارآفرینی اقدامات مختلفی داشت، ضمن اینکه در بحث صنایع دستی با توجه به منطقه گردشگری اشتغال پایداری را ایجاد کردیم.

این فعال مسجدی که در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته DBAمدیریت کسب و کار است، در ادامه اظهار کرد: طرح ملی ایران قوی رویکردی نوین و موثر در عرصه فعالیت‌های مسجدی است که منجر به کشف استعدادها و استفاده بهینه از فضای مجازی شد؛ کانون ما در سه رواق کارآفرینی، شعر، ترنج رتبه کسب کرد که افتخاری برای استان، شهرستان و منطقه بود.

وی با بیان اینکه اعضای کانون روزانه حداقل چهار ساعت در سامانه بچه‌های مسجد حضور جدی داشتند، افزود: با کار گروهی، مشارکت اعضا و همراهی حجت الاسلام احمدی امام جماعت و هیات امنای مسجد توانستیم در این طرح ملی موفق شویم.

مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت(ع) بیارجمند در ادامه به راهکار ترویج فعالیت‌های مسجدی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مسایل توسعه آموزش در عرصه‌های مختلف است، همچنین باید ارتباط مستمر با امام جماعت و هیات امنا به منظور پیشبرد و هماهنگی در راستای بهتر برگزار شدن فعالیت‌ها وجود داشته باشد؛ در این میان همان طور که اشاره شد نقش ائمه جماعات بسیار اهمیت دارد؛ معتقدم این قشر باید در جلسه‌ای با همکاری و حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد نماز جمعه هم‌افزایی بیشتری به منظور گسترش فعالیت‌های مسجدی به ویژه در عرصه کانون ها داشته باشند.

وی در  بخش دیگری از مباحث خود در مورد نقش کانون‌های مساجد در جریان‌سازی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مطالعه و اجرای این بیانیه از سوی بچه‌های مسجد تاثیر بسزایی داشته و چراغ راه برای نوجوانان و جوانان خواهد بود.

گفتنی است رویداد ملی فهما در سال 1399 با محور طرح ملی ایران قوی، در سه شبستان و ۱۲ رواق در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد. کانون های فرهنگی هنری مساجد تا ۲۲ بهمن فرصت بارگذاری برنامه های اجرایی خود در قسمت های مختلف در سامانه بچه های مسجد را داشته اند که پس از بررسی هیئت داوران کانون های برتر در رواق های مختلف معرفی شدند. در استان سمنان کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع)بیارجمند موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در رواق کارآفرینی شد.