ترویج فرهنگ مطالعه به همت کانون انصار الزینب(س) با برگزاری طرح «هر کوچه یک کتاب»
ترويج فرهنگ مطالعه به همت کانون انصار الزينب(س) با برگزاري طرح «هر کوچه يک کتاب»
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

ترویج فرهنگ مطالعه به همت کانون انصار الزینب(س) با برگزاری طرح «هر کوچه یک کتاب»

پيرخندان، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون انصار الزينب(س) روستاي لب دريا بخش بندر کياشهر استان گيلان، در عرصه ترويج فرهنگ مطالعه و توسعه اين رويکرد در قالب طرح ملي ايران قوي گفت: برگزاري طرح هر کوچه يک کتاب از مهمترين اقدامات اعضاي کانون در اين عرصه محسوب مي‎‌شود.
شناسه خبر : 26579 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۵

«مژگان پیرخندان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در رابطه با فعالیت‌های کانون فرهنگی  هنری انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا بخش بندر کیاشهر گیلان که موفق به کسب رتبه برتر در طرح ملی ایران قوی شد، اظهارکرد: این کانون در سال 1398 نیز توانسته بود از میان 25 هزار کانون در سراسر کشور به عنوان 18 کانون برتر معرفی شده و در رشته پاسداشت دهه فجر موفق به کسب رتبه شد، همچنین در سال 1399 با کسب 16 هزار و 313 امتیاز رتبه برتر کشور در رواق کتاب رادر طرح ملی ایران قوی از آن خود کرد.
مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا بخش بندر کیاشهر گیلان افزود: رقابت در سطح کشور بسیار دشوار است اما موفقیت با کار و تلاش قطعا دست‌یافتنی خواهد شد و این رویکردی است که اعضای این کانون در سلسله فعالیت های خود به صورت جدی پیگیری کردند.

وی ادامه داد: کانون انصارالزینب(س) علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف از جمله قرآن و احکام و همچنین برگزاری جشن‌های مختلف در اعیاد و ولادت ائمه اطهار(ع)، تلاش کرد تا با برگزاری جشنواره‌های مختلف محلی با موضوعاتی نظیر برداشت محصول برنج و غذاهای محلی رویکردی متفاوت و جدید را در فعالیت‌های خود ارایه کند.

پیرخندان تصریح کرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا با دیدار از خانواده آن دلاوران، در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم رویکرد مستمر این کانون بود و در این راستا   مستند «بدرقه شهیدان» تهیه و در دهه فجر سال 1399 در بستر فضای مجازی منتشر  شد.

 

مدیر کانون انصارالزینب(س) در ادامه گفت: با توجه به بیانات و منویات مقام معظم رهبری، شرکت در رزمایش مواسات و همدلی به منظور تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی از جمله برنامه‌های اصلی کانون بود که در چند نوبت اجرا شد. برای مثال در چهار نوبت این بسته‌ها به دست نیازمندان رسید، همچنین گوشت گرم نیز طی سه نوبت به خانواده‌های محروم و زنان سرپرست خانوار رسید. 

وی با اشاره به اقدامات این کانون در روزهای کرونایی گفت: تجلیل از پرستاران که از روستای لب دریا در نقاط مختلف ایران در روزهای شیوع کرونا مشغول خدمت‌رسانی هستند و همچنین پرسنل خانه بهداشت، اقدام دیگری بود که در دستور کار کانون قرار گرفت. در این راستا همچنین مصادف با روز ولادت حضرت زینب(س)  کلیپ ویژه‌ای در فضای مجازی اب محور قدردانی از کادر درمان، تولید و منتشر کردیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(س) تصرح کرد: از سوی دیگر با دوخت و توزیع ماسک، سمپاشی و گند زدایی مسجد و معابر ، برگزاری مسابقات نقاشی، شعر و دکلمه‌ با محور کرونا در سطح فضای مجازی و همچنین تولید انیمیشن «کرونا در کمین است» تلاش کردیم تا در خدمت رسانی به مردم نقش موثری را ایفا کنیم.

 

پیرخندان افزود: کانون انصارالزینب (س) همچنین با تاسیس صندوق قرض الحسنه «زینبیون» با ۶۵ عضو توانست طی دو سال و نیم، مبلغ ۱۳۸ میلیون تومان وام بدون بهره به اعضای کانون و نیازمندان روستا پرداخت کند؛ این صندوق با کمک خیرین محلی پشتیبانی می‌شود.


این فعال مسجدی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: در این راستا اعضای کانون انصارالزینب(س) علاوه بر حضور مستمر در طرح ملی شنبه‌های کتاب، به منظور بالا بردن سطح فرهنگ مردم روستا، در کنار اطلاع رسانی و فعالیت‌های مربوط به این عرصه در فضای مجازی طرح « هر کوچه یک کتاب» را با کمک تیم مروج کتاب و کتابخوانی( مسئول کتابخانه و کتابدار کانون) هر هفته با معرفی یک کتاب برگزار کرد که طی آن اعضای کانون به کوچه های محل رفته و با در محفلی کوچک و صمیمانه به معرفی کتاب می پرداختند.